Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:41:21 GMT

راه اندازی دومین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در گرگان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۲۳۵۷

راه اندازی دومین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در گرگان

حمیدی گفت: با توجه به محدودیت پذیرش مرکز ترک اعتیاد در توسکستان دومین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ نیز در گرگان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» ظهر امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرگان اظهار کرد: دستگاه هایی که عضو کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیستند، نیاز است که به مصوبات این شورا اهتمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار گرگان به بحث آموزش تاکید کرد و ادامه داد: یکی از بهترین راه های پیشگیری از مواد مخدر ورزش است.

 

حمیدی ابراز داشت: صنعت، معدن و تجارت شهرستان گرگان باید صنف عطاران شهرستان گرگان را تشکیل دهد تا این صنف بتواند به خواسته هایی که شورای مبارزه با مواد مخذر دارد جامعه عمل بپوشاند.

 

وی گفت: تعداد عطاری ها در شهرستان گرگان رو به افزایش است و باید نظارت و کنترلی بر آنها وجود داشته باشد.

 

فرماندار گرگان یادآور شد: در راستای اشتغال بهبود یافتگان نیاز است با هم فکری بهزیستی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای نظام پشتیبان به وجود بیاید.

 

حمیدی متذکر شد: گروه آسیب پذیر در حوزه مواد مخدر جوانان هستند و لذا نماینده سازمان های مردم نهاد جوانان در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دعوت شده است.

 

وی افزود: آموزش تولید گیاهان دارویی را بین بهبود یافتگان مواد مخذر آغاز کردیم و همچنین آموزش هایی نیز در کمپ های بانوان و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار گرگان به طرح شهید شوشتری اشاره کرد و افزود: اقدامات دستگاه های اجرایی در اجرای طرح شهید شوشتری بررسی شود.

 

حمیدی تاکید کرد: با توجه به محدودیت مرکز ترک اعتیاد توسکستان بنا است در شهرستان گرگان مرکز ترک اعتیاد ماده 16 شماره دو نیز راه اندازی شود و به این منظور مرکزی در شهرداری گرگان در نظر گرفته شده است که پیش از این برای جمع آوری و ساماندهی کارتن خواب ها در سطح شهر تجهیز شده بود ولی می توانیم از این مکان برای مرکز ترک اعتیاد ماده 16 نیز استفاده کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتغال بهبود یافتگان مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ حمیدی فرماندار گرگان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرماندار گرگان مرکز ترک اعتیاد ماده مبارزه با مواد شهرستان گرگان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم