Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:10:32 GMT

آب سد طالقان چند شهر قزوین را سیراب می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۱۶۷

آب سد طالقان چند شهر قزوین را سیراب می‌کند؟

ایسنا/قزوین معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب سد طالقان به قزوین ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان که ۸۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند سیراب خواهند شد؛ البته لازم به ذکر است که اجرای این طرح به اعتباری بالغ اعتباری بر ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استاندار قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آبرسانی ۶۰ میلیون مترمکعبی از سد طالقان به ١٤ شهر و ١٩٤ روستای استان از طریق احداث تصفیه‌خانه آب شرب و احداث خطوط انتقال آب انجام خواهد شد که ۸۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین شامل ٢ پروژه «احداث تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت سه متر مکعب در ثانیه» و «احداث ٣١٥ کیلومتر خطوط انتقال آب از تصفیه‌خانه آب به شهرها و روستاهای هدف  شهرهای تحت پوشش آب شهری»  است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص شهرهای تحت پوشش عنوان کرد: شهرهای تحت پوشش  شامل ١٤ شهر و ١٩٤ روستا است که ٩ شهر و ٩٠ روستا در محدوده آبیک تا اقبالیه و پنج شهر و ١٠٤روستا در محدوده تاکستان قرار دارد؛ شهرهای تحت پوشش نیز شامل آبیک، مهرگان و محمدیه، الوند، بیدستان، شریفیه، خاکعلی، قزوین، اقبالیه، محمود آباد، ارادق، تاکستان، نرجه، خرمدشت و ضیاءآباد است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای انتقال آب سد طالقان بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه آب شرب از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به روش BOT در دست اجرا است. احداث خط انتقال آب شرب نیز در برنامه عملیاتی شرکت قرار دارد و در حال حاضر با توجه به شرایط آب شرب شهر آبیک اجرای خط انتقال آب شرب شهرستان آبیک در اولویت اجرایی قرار داشته و در حال انجام است.  

فرخزاد اشاره کرد: برای  احداث کل طرح شامل تصفیه‌خانه آب شرب و خطوط انتقال بر اساس برآورد سال ١٣٩٨ و بدون احتساب هزینه‌های تعدیل سالیانه به اعتباری بالغ اعتباری بر ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال نیاز است که از این مقدار معادل ٢٥٧٠ میلیارد ریال مربوط به هزینه احداث تصفیه‌خانه و الباقی معادل ۱۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال مربوط به هزینه احداث خطوط انتقال آب شرب به طول ٣١٥ کیلومتر است.   

وی تشریح کرد: با توجه به رویکرد مشارکت عمومی-خصوصی در اجرای طرح، مشوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار بخش خصوصی قرارداده خواهد شد که از جمله آن می‌توان به واگذاری بخشی از آب انتقالی به میزان پنج میلیون مترمکعب جهت مصارف اقتصادی سرمایه‌گذار در هر نقطه از مسیر خط انتقال اشاره کرد. همچنین با سایر مشوق‌ها از جمله واگذاری احداث نیروگاه‌های آبی برق‌آبی در طول مسیر و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه سال‌جاری اجرای طرح امکان‌پذیر است و برای سرمایه‌گذار از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود.  

معاون امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: در گام نخست برای آبرسانی به شهرستان آبیک به اعتباری بالغ بر ١٢٠٠ میلیارد ریال نیاز است که در صورت تأمین این اعتبار آبرسانی به شهر آبیک طی ٦ ماه آینده امکان‌پذیر خواهد بود. در خصوص سایر شهرهای استان نیز در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز مدت زمان اجرا حداقل ٢٤ ماه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبرساني آب سد طالقان تصفیه خانه آب شرب احداث تصفیه خانه شهرهای تحت پوشش میلیارد ریال خطوط انتقال انتقال آب سد طالقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)