Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:31:12 GMT

پیش بینی برداشت ۳ هزار تن گندم در بهمئی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۳۳۲

پیش بینی برداشت ۳ هزار تن گندم در بهمئی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سنایی فرماندار بهمئی گفت: امسال ۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این مقدار ۲۰۰ هکتار آبی و ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار دیم است.   سنایی با بیان اینکه آغاز فصل برداشت گندم در این منطقه از نیمه اول اردیبهشت ماه است افزود: شهرستان بهمئی به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی گرم، اولین شهرستان استان است که کار برداشت گندم در آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او با اشاره به اینکه کشاورزان باید در فصل برداشت توصیه‌های کارشناسان کشاورزی را رعایت کنند بیان کرد: با توجه به همجواری شهرستان بهمئی با استان خوزستان و شهرستان‌های بزرگ و پر تردد، تدابیر لازم برای تردد ادوات کشاورزی در زمین‌های مجاور و محور‌های ارتباطی با همکاری نیرو‌های نظامی لحاظ شده است.   راهدار بهمئی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی هم گفت: یک مرکز خرید به نام اتحادیه خرید در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی فعال است که در زمان برداشت گندم، برای خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان در محل حضور دارند.   راهدار بهمئی با بیان اینکه امسال آمادگی خرید حجم بالای گندم را داریم افزود: نمایندگان جهادکشاورزی، شرکت غله، خدمات بازرگانی و تعاون روستایی در مراکز خرید حضور دارند و بر نحوه خرید تضمینی این محصول از کشاورزان نظارت می‌کنند.   او با تاکید بر اینکه امسال خریدی خارج از دستورالعمل خرید تضمینی نخواهیم داشت بیان کرد: در سال زراعی جاری خرید توافقی یا آزاد در شبکه وجود ندارد، چون این اقدام خلاف مقررات است.   مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه، امسال برداشت گندم با ۱۰ دستگاه کمباین در نقاط مختلف شهرستان انجام میشود و به مرور بر تعداد این دستگاه‌ها افزوده خواهد شد گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت این دستگاه‌ها اندیشیده شده است.   آقای راهدار بهمئی از اتخاذ تدابیر لازم با اعضای مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی و تیغه زنی حاشیه راه‌ها خبر داد. انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی برداشت گندم نیروی انتظامی شهرستان بهمئی برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان درجلسه شورای پدافند غیرعامل با محور مبارزه با آفت برگخوار ذرت و کمیته برداشت گندم  اسماعیل کاخ فرماندار ارزوئیه  گفت: هدف نهایی  پیشگیری از حمله آفت کرم برگخوار و جلوگیری از خسارات ناشی از این آفات  در برنامه عملیاتی اجرایی  است.
 کریمی رئیس پدافند غیر عامل  استانداری گفت: قرار شده آفات و امراض  شناسایی و با رصد و پایش از حمله کرم برگخوار به مزارع جلوگیری شود.
 باقری مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 80 هزارتن گندم در ارزوئیه تولید شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید