Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان آرا با اشاره به اینکه مرکز حفظ مجازی قرآن موسسه ندای ترنم ملکوت همدان از سال ۹۴ راه اندازی شده استT گفت: این موسسه طی این مدت بیش از ۱۰۰ حافظ قرآن تربیت کرده است.

«قاسم جهان آرا»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: موسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان از سال ۱۳۹۲ به‌عنوان یکی از موقوفات مرحوم همراهیان، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موسسه قرآنی ندای ترنم ملکوت همدان با اشاره به اینکه هدف اصلی این موسسه حفظ قرآن کریم است گفت: دراین موسسه دوره‌های تخصصی و عمومی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت و حفظ قرآن کریم، مشاوره و آموزش خانواده و دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم با حضور اساتید مجرب و برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا در کشور و به تبع استان، لحظه‌ای جلسات قرآنی این موسسه تعطیل نشده چرا که در این ایام از فضای مجازی برای برگزاری این جلسات بهره مند شده‌ایم.

جهان آرا با اشاره به اینکه بیش از 250 قرآن آموز در رشته‌های مختلف به صورت مجازی کلاس‌های خود را دنبال می‌کنند گفت: این موسسه در تدارک برگزاری مرحله تکمیلی تربیت مربی حفظ قرآن کریم بود.

وی عنوان کرد: به دنبال برگزاری دوره دوم تربیت مربی حفظ در اسفندماه سال 98 بودیم که به دلیل کرونا این آزمون تعلیق شد، گفتنی است در این دوره بیش از 60 مربی حافظ بالای 5 جزء استان همدان ثبت نام کرده بوده‌اند

جهان‌آرا با اشاره به اینکه این مجموعه دارای مرکز حفظ مجازی قرآن کریم به صورت مردمی است، گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم ندای ترنم ملکوت از سال ۹۴ راه اندازی شده و در حال حاضر با بیش از ۲۵۰ عضو ثابت در بخش خواهران از اقصی نقاط کشور در حال فعالیت است.

مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه سه مربی هر هفته به مدت ۱۰ دقیقه محفوظات حافظان را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح طی سه ماهه موفق به حفظ ۱ جزء از قرآن کریم می‌شوند که طی این مدت بیش از 100 حافظ قرآن تربیت شده است.

مدیر موسسه ندای ترنم ملکوت استان گفت: این مجموعه قرآنی در صورت حمایت و دسترسی به امکانات بیشتر، توانایی و ظرفیت تربیت 5 هزار حافظ قرآن را در مرکزحفظ مجازی دارد.

وی عنوان کرد: این مؤسسه یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است که طی 5 سال گذشته در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، با همکاری اوقاف موفق به تربیت 450 مربی حفظ قرآن و 50 هزار حافظ قرآن کریم با همکاری اوقاف و ارشاد استان همدان شده است.

مسئول کارگروه قرآن و عترت جبهه فرهنگی مردمی استان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه این مربیان به دلیل عدم برخورداری از انگیزه و مهیا بودن شرایط کاری، به حال خود رها شده اند گفت: باید برای مربیان حفظ قرآن فکری اندیشیده شود.

جهان آرا ادامه داد: موسسه ندای ترنم ملکوت سال 98 در اقدامی تصمیم به تربیت مربی حفظ قرآن کریم بدون همکاری اوقاف و ارشاد نمود که در این راستا توانست با استفاده از ظرفیت‌های موجود اولین دوره تربیت مربی حفظ قرآن را برگزار کند.

مسئول کارگروه قرآن و عترت خاتم‌الاوصیا(ص) استان ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز پس از بهبود شرایط کشور و استان در حوزه کرونا با حضور 60 مربی حافظ قرآن از سطح استان برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: تربیت مربی و حافظ قرآن تربیت مربی حفظ مرکز حفظ مجازی مربی حفظ قرآن حفظ قرآن کریم حافظ قرآن جهان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است

ایسنا/قم رئیس مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی، با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معارف و آموزه‌های دینی در سه بخش اعتقاد، اخلاق، احکام و شریعت خلاصه می‌شود؛ بخش احکام و مناسک مورد توجه قرار گرفته، اما به باورها و اعتقادات توجه کمتری شده در حالی که فلسفه دین متکفل آن است.

وی ادامه داد: در بخش پاسخ به شبهات اعتقادی، اندیشمندانی کار کرده‌اند، اما بخش اخلاقیات با توجه به فراگیری و اقبال عموم مردم، کمتر در مقام عمل مورد توجه قرار گرفته است و به وسعت سایر بخش‌ها مهندسی علمی اتفاق نیفتاده است.

زارعان افزود: حوزه‌های علمیه باید به اخلاقیات توجه بیشتری داشته باشند، غیر از مقام دانش، در مقام رفتار و سبک زندگی مشکلات بسیاری داریم. آنچه ما در جامعه انسانی عصر امروز شاهد آن هستیم در فلسطین و ماجرای غزه، بیش از اینکه یک معارضه سیاسی و نظامی باشد یک بداخلاقی در جوامع انسانی است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت بیان کرد: بزرگترین شاخص‌های اخلاقی در جنگ‌های صدر اسلام اتفاق افتاده است، در جریان نهضت عاشورا با توجه به جنگ بودن آن، مباحث اخلاقی زیادی پیش آمد؛ اما در جریان غزه تمام معیارهای اخلاقی زیرپا گذاشته شده تخریب و قتل کودکان و زنان و نسل‌کشی و گرسنگی همگی دایرةالمعارف بی‌اخلاقی در غزه است.

زارعان با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و هم توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

وی اظهار کرد: این موسسه ۱۴ سال در محورهای اخلاقی و تربیتی و رشته‌های مرتبط در حوزه رشد اخلاقی مانند روانشناسی و علوم تربیتی فعالیت داشته و موسسه آموزش اخلاق و تربیت یکی از فعالیت‌های این موسسه (جامع اخلاق و تربیت) است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه با توجه به کیفی‌نگری از طریق آزمون و مصاحبه‌های علمی وارد این موسسه شدند؛ در این موسسه بنا نیست تولید مدرک و جذب حداکثری اتفاق بیفتد بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

وی یادآور شد: موسسه در دوره‌های رسمی طلاب سطح ۲ برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد و در رشته‌های اخلاق اسلامی، مشاوره، روانشناسی اسلامی و تربیت اخلاقی فعالیت دارد؛ دوره‌های فشرده و کوتاه مدت مانند اخلاق اسلامی، مشاوره اسلامی، تربیت مربی کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی به صورت مقطعی نیز در موسسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»