Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@08:55:20 GMT

معرفی راداری برای ردیابی آلودگی اقیانوس

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۴۸۸

معرفی راداری برای ردیابی آلودگی اقیانوس

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پلاستیک ممکن است جزئی ضروری از زندگی روزمره ما باشد اما استحکام و فراوانی و استفاده بیش از حد آن باعث وارد آمدن بار سنگینی بر محیط زیست شده است.

انتشار بالای زباله های پلاستیکی منجر به تجمع آن در آب ها می شود. مطالعات اخیر وجود حدود 0.27 میلیون تن پلاستیک شناور در اقیانوس‌های جهان را تخمین زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که پلاستیک در آب تجزیه نمی شود، برای زندگی دریایی خطری جدی است. بنابراین برای جلوگیری از آلودگی پلاستیک درک دقیق چگونگی انتشار پلاستیک در اقیانوس ها بسیار مهم است. مطالعات قبلی سعی در آنالیز انتشار پلاستیک ها داشته اند، اما محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود داشته است: آنها بیشتر روی سوء مدیریت انتشار ضایعات پلاستیکی متمرکز بوده اند و به چگونگی این انتشار کاری نداشته اند.

برای این منظور، گروهی از دانشمندان دانشگاه علوم توکیو به سرپرستی یاسوو نیهی روش جدیدی را برای مقابله با انتشار پلاستیک تهیه کردند. دانشمندان این مطالعه که در « Water» منتشر شده نقشه ای با وضوح بالا از 1 کیلومتر شبکه انتشار پلاستیک در سراسر ژاپن ایجاد کردند.

نیهی توضیح داد که اگر زباله های پلاستیکی همچنان به دریا ورود کنند، میزان زباله های پلاستیکی افزایش می یابد. برای جلوگیری از این امر، لازم است که به طور واضح مشخص شود که در حال حاضر بقایای پلاستیک چگونه تولید می شود.

دانشمندان برای شروع، روی انواع مختلف پلاستیک متمرکز شده اند: میکروپلاستیک (MicP) که سایز آن کمتر از 5 میلی متر است، ماکروپلاستیک (MacP) که اندازه آن بیشتر از 5 میلی متر است. آنها درک کردند که کنترل MicP بسیار مهم است زیرا پس از ورود به اقیانوس به دلیل کوچک بودن بازیابی مجددشان بسیار سخت است. علاوه بر این، توسط ارگانیسم های دریایی به راحتی قابل هضم است که می تواند بر روی اکوسیستم های جهان تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از انتشار MicP در آب، باید دقیقاً بدانید که این انتشارات از کجا می آیند.

دانشمندان روندی سه مرحله ای را برای نقشه برداری از انتشار پلاستیک دنبال کردند. آنها ابتدا غلظت MicP را در 70 رودخانه و 90 سایت در ژاپن اندازه گرفتند و رابطه بین غلظت MicP و خصوصیات زمین را بررسی کردند. آنها نسبت غلظت MacP / MicP را برای ارزیابی غلظت MacP از غلظت MicP جمع آوری کردند. در مرحله بعد، برای به دست آوردن تخلیه جریان در شبکه های 1 کیلومتری، آنها آنالیز تعادل آب را انجام دادند که در آن آنها میزان آب را به سه دسته تبخیر، رواناب و نفوذ زیرزمینی توزیع می کردند. سرانجام ، میزان انتشار پلاستیک را محاسبه می کنند، که محصول غلظت MicP و MacP و دبی خروجی است.

یافته های آنها نشان داد که غلظت MicP و خصوصیات حوضه به طور معنی داری با یکدیگر همبستگی دارند، به این معنی که ویژگی های فیزیکی آب میزان ضایعات پلاستیک جمع شده را دیکته می کند.

این آنالیز به دانشمندان کمک کرد تا میزان انتشار پلاستیک سالانه در ژاپن که 210 تا 4،776 تن در سال است را تخمین بزنند.

دانشمندان سپس نقشه ای با وضوح بالا از انتشار پلاستیک را در بیش از 1 کیلومتر شبکه در سراسر ژاپن ارزیابی کردند. آنها مناطق بحرانی را که بالاترین میزان انتشار را داشت شناسایی کردند. تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که این میزان انتشار در رودخانه های نزدیک به مناطق شهری با تراکم بالای جمعیت زیاد است. در این بین شهرهایی مانند توکیو، ناگویا و اوساکا نقاط مهم انتشار پلاستیک بودند.

این تحقیق بر خلاف مطالعات قبلی، تنها سوء مدیریت را در مورد زباله های پلاستیکی در نظر نمی گیرد و در حقیقت منشاء انتشار پلاستیک را پیدا می کند. این امر باعث شد که انجام اقدامات و مهار انتشار پلاستیک در مناطق خاص آسانتر شود. نیهی اظهار کرد که یافته های آن ها بینش های جدیدی را در جهت اقدامات متقابل برای انتشار پلاستیک ارائه می دهد و از این طریق می توان میزان خروج آلاینده های دریایی از ژاپن را کاهش داد.

انتهای پیام/

178 / 336 پلاستیک اقیانوس ژاپن ردیابی پلاستیک آلودگی دریا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پلاستیک اقیانوس ژاپن آلودگی دریا زباله های پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

ایسنا/خوزستان یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

سید صاحب حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم