Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دیدبان شفافیت افغانستان در بیانیه‌ای از تقسیم نهاد­های قضایی، نظارتی و انتظامی میان «اشرف غنی» و «عبدالله» ابراز نگرانی کرد.

دیدبان شفافت افغانستان هشدار داد: تلاش‌هایی برای سیاسی شدن این نهادها وجود دارد، در حالی که انتظار می­‌رود این نهادها از مداخلات سیاسی مصون باشد، حاکمیت قانون را تامین کرده و نهاد­های دولتی دیگر را پاسخگو نگهدارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید اکرام افضلی»، رئیس اجرایی دیدبان شفافیت می گوید: «دیر زمانی است که فساد به دلیل سیاسی­ سازی ادارات کلیدی دولت، دامن­‌گیر افغانستان شده است.»

این در حالی است که بر اساس گزارش رسانه‌ها، مذاکرات عبدالله با اشرف غنی بر سر تقسیم اعضای شورای دادگاه عالی افغانستان و دادستانی کل این کشور برای رسیدن توافق بین دو تیم پیشتاز انتخاباتی و حل بحران سیاسی این کشور جریان دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیدبان شفافیت افغانستان اشرف غنی عبدالله عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در صورتی که به اعتراضات خود پایان ندهند، دریافت کرده است.

مری لاولور گفت: «من گزارش‌های نگران‌کننده‌ای مبنی بر اینکه دانشجویان اگر به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود در دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده پایان ندهند، با تعلیق مواجه می‌شوند، دریافت کرده‌ام.»

وی خاطرنشان کرد: «این اقدام نقض آشکار حق آنها برای تجمع مسالمت‌آمیز است.»

گفتنی است، تظاهرات در حمایت از فلسطین توسط دانشجویان در بسیاری از ایالت‌ها و دانشگاه‌های مختلف در سراسر ایالات متحده ادامه دارد.
 

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود