Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران علیزاده کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه انتخاب یک افسر اطلاعاتی به عنوان سفیر در عرف بین الملل شدنی نیست، گفت: یک افسر اطلاعاتی اگر در جایگاه سفیر باشد دیدگاه امنیتی اش بر روابط دو کشور سایه می اندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عمران علیزاده کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در حضور یک افسر امنیتی اطلاعاتی آلمان در قامت سفیر این کشور در ایران، اظهار کرد: در عرف بین المللی و روابط بین الملل این مسئله که یک افسر اطلاعاتی و امنیتی بعنوان سفیر انتخاب شوند، شدنی نیست معمولا سفارتخانه های کشورهای مختلف کار اصلی شان تسهیل روابط بین ملت ها و دولت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مورد را فقط یک دیپلمات حرفه ای می تواند انجام دهد متاسفانه سابقه داشته با توجه به نگاه استعماری کشورهای غربی به کشورهای آسیایی از جمله جهان اسلام بجای اینکه سفارتخانه هایشان بدنبال تسهیل و ارتقاء روابط باشند، دیپلمات های ورزیده از افسران امنیتی را به کار می گیرند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در سال های اخیر ظرفیت های زیاد اقتصادی برای ایران و آلمان وجود داشت و این دو کشور می توانستند جایگاه اقتصادی شان را با توجه به سوابق تاریخی که دارند ارتقاء بدهند اما این اتفاق نیفتاد و یکی از دلایلش سفارت آلمان در ایران است که در حقیقت کار دیپلماتیک اقتصادی انجام نمی دهد.

وی با تأکید بر اینکه یک افسر اطلاعاتی اگر در جایگاه سفیر باشد دیدگاه امنیتی اش بر روابط دو کشور سایه می اندازد، افزود: با توجه به بدهکاری قدیمی آلمان به صهیونیست ها سر قضیه جنگ جهانی دوم، آن ها همیشه سعی کردند در مسائل امنیتی، بدهی های امنیتی خود را از کشورهای دیگر پرداخت کنند.

علیزاده خاطرنشان کرد: استنباط من این است که در صورتی که موضوع بخواهد تایید شود که به اعتقاد من تایید شده هم است در خصوص نوع پوششی سفیر آلمان در ایران همه آن  به بحث نفوذ صهیونیست ها در داخل کشورمان از لحاظ امنیتی بر می گردد زیرا وقتی بطور مستقل نمی توانند پوشش امنیتی بدهند از سفراء و دیپلمات های کشورهای دیگر برای این کار هزینه می کنند.

این کارشناس سیاسی در خصوص ارتباط سفیر آلمان با موساد و تبعات آن در کشور، گفت: دستگاه امنیتی آلمان بدلیل مسائلی که در جنگ دوم بوده در حقیقت ساخته موساد است و ارتباط با آنها خیلی زیاد است.

علیزاده افزود: اکثر افسران امنیتی آلمان دوره های امنیتی را می گذرانند و موساد نفوذ بسیاری در آلمان بخاطر یهودی های آلمانی و بحثی که در جنگ جهانی دوم بوده، دارد قطعا و مطمئنا اولویت برای موساد در حال حاضر مهار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است با اینکه این مسئله نمی تواند برای آلمان اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد از جیب مالیات دهنده های آلمانی افراد‌ به نفع صهیونیست ها و موساد در حال کار کردن هستند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: فکر می کنم مجلس، احزاب و ملت آلمان باید جلوی این مسئله را بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک افسر اطلاعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های موجود در خلیج فارس را به عنوان بخشی از گردنبند مروارید در جاده ابریشم شکوفا کنیم؛ روابط تجاری ما و سریلانکا افزایش پیدا خواهد کرد.

 گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پنجم اردیبهشت، پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، صبح چهارشنبه وارد سریلانکا شد و مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت. سفر آیت‌الله رئیسی به سریلانکا، ۱۶ سال پس از آخرین سفر یک رئیس‌جمهور ایران به سریلانکا انجام شد.

 سید محمدعلی رئیس الساداتی، کارشناس مسائل بین الملل، در رابطه با این سفر در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت:سابقا رابطه تجاری بین ایران و سریلانکا در حوزه فروش نفت برقرار بود. پالایشگاه‌هایی در سریلانکا وجود داشت که خوراک آن‌ها نفت ایران بود و همانطور که مستحضر هستید اساساً پالایشگاه‌ها، ماشین آلات، دستگاه‌ها و سازمان تقطیر در پالایشگاه‌ها بر اساس ماده اولیه (نفت) شکل می‌گیرد. ولی متاسفانه به دلیل اینکه طی سال‌های اخیر از فروش نفت خام به سریلانکا غفلت شد؛ کم کم عربستان در این حوزه جایگزین ایران شد. اما با توجه به مشکلاتی که اسلام‌گرایی افراطی و وهابیت در سریلانکا به وجود آورد رفته رفته چهره عربستان در سریلانکا مخدوش شد.

 اما موضع گیری‌های ایران در برابر اسلام افراطی همچنین حمایت از حکومت مرکزی سریلانکا در برابر گروه بودایی افراطی ببر‌های تامیل در داخل سریلانکا، باعث شد روابط خوبی در دوره‌های قبلی بین دولت جمهوری اسلامی و دولت سریلانکا شکل بگیرد.

 علاوه بر این اگر ما بتوانیم ظرفیت‌های موجود در خلیج فارس را به عنوان بخشی از پازل گردنبند مروارید و بخشی از پازل جاده ابریشم شکوفا کنیم، قطعاً روابط اقتصادی ما و سریلانکا افزایش پیدا خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است