Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:43:57 GMT

راه اندازی ۴۰۰ مرکز تست سرپایی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۴۰۹۱

به گزارش مهر، علی رضا رئیسی، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: همکاری فوق العاده مردم برای رعایت بهداشت فردی و جمعی و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت، باعث شد الگوی کشوری بسیار قابل توجه باشد.

وی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، عدم مسافرت و…، باعث شد روزهای بی نظیری را تجربه کنیم و نتیجه آن را دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با اشاره به انجام غربالگری وسیع در سطح کشور که در دنیا بی نظیر بود، افزود: ۷۸ میلیون نفر در مرحله اول که شامل ۹۰ درصد از جمعیت کشور می‌شود، غربالگری شدند و الان مرحله دوم شروع شده که به مرز ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از ۷۸ میلیون نفری که غربالگری شده‌اند حدود یک میلیون نفر پیدا کردیم که این افرداد علائمی داشتند. آنها به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع شدند و ۱۳۰ هزار نفر پیدا کردیم که واجد توجه بیشتری بودند. از این ۱۳۰ هزار نفر، تست انجام شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: قبل از انجام غربالگری کرونا و راه اندازی تست‌های سرپایی، روزانه ۱۲۰۰ نفر ورودی بیمارستان‌ها داشتیم. بعد از راه اندازی غربالگری، در مراحل اولیه روزانه ۲۰۰ مورد پیدا می‌کردیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در مرحله دوم غربالگری، بیشتر تمرکز بر افراد سالمند، آسیب پذیر و مادران باردار است.

رئیسی به راه اندازی ۴۰۰ مرکز نمونه گیری سرپایی در کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث شد ورودی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.

وی در عین حال خطاب به مردم، گفت: بیماری می‌تواند قابل برگشت باشد و دوباره شیوع پیدا کند، اگر مردم فکر کنند که وظایف آنها تمام شده است. در خوزستان دقیقاً همین موضوع رخ داد و باعث شد به عقب باز گردیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت برگزاری مراسم احیا شب های قدر، افزود: تا امروز بعدازظهر شرایط نهایی برگزاری مراسم شب‌های قدر اعلام می‌شود و ترجیح ما این است که این مراسم با ظرفیت محدود برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر در این سه شب قرار است مراسمی برگزار شود، اولاً با یک ظرفیت محدود برگزار شود. دوماً اینکه ترجیحاً در فضای باز برگزار شود. سوم، اینکه حداقل فاصله از طرفین و از پشت سر و جلو هر فرد، حدود حداقل یک متر باشد. در عین حال استفاده از ماسک و دستکش و استفاده از مهر و قرآن شخصی توصیه می‌شود.

رئیسی گفت: اگر فضا سربسته بود، حداکثر از یک چهارم فضا استفاده شود. مثلاً اگر یک حسینیه ۲۰۰ نفر گنجایش دارد، حداکثر ۵۰ نفر در آن حضور یابند. اقدام دیگری که با همکاری صدا و سیما انجام شده این است که بسیاری از افراد که می‌خواهند در خانه این مراسم را برگزار کنند، صدا وسیما از مکان‌های خاص مراسم را به صورت زنده و در کانال‌های مختلف پخش کنند. اینکه چه تعداد از اماکن برای شب‌های احیا باز باشد، به جلسه بعدازظهر بستگی دارد که تصمیم‌گیری می‌کنیم، اما کلیت پروتکل به این صورت است که هیات امنا و امام جماعت مساجد و با نظارت دانشگاه‌ها این پروتکل‌ها رعایت شود و حداکثر زمانی که برای برگزاری شب‌های احیا گذاشتیم، دو ساعت است.

وی درباره زمان بازگشایی مشاغل پر ریسک، افزود: اگر در استانی ببینیم موارد ابتلا افزایش یافته و حتی ثابت مانده است، قطعاً اجازه شروع به کار آن مشاغل را نمی‌دهیم. باید موارد نزولی باشد تا بتوانیم مشاغل پرریسک را باز کنیم. بنابراین همه چیز به رعایت مردم بستگی دارد، عدم رعایت می‌تواند شاخص مهمی برای بازگشت به عقب و یا کند عمل کردن در بازگشایی‌ها باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون نفر برگزار شود راه اندازی باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد

در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو راه اندازی شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین با تقدیر از سازمان توسعه تجارت و سفرای دو کشور ایران و هند اظهار داشت: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند خاطر نشان کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبار‌ها هم‌اکنون نیز در استان بوشهر زیاد است.

محمدی زاده با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناور‌های بوشهری به هندوستان تردد دارند گفت: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر از قطب‌های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

وی گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هند باید به روابط نوین و جدید تبدیل شود و کیفیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دو طرف ارتقا یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد