Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آذری با اشاره به تدوین اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران و تغییر بعضی از مفاد گفت: علیرغم اینکه دوستان ما در کمیته تدوین مقررات زحمت کشیدند ولی اعضای مجمع هیچکدام چیزی از اساسنامه و آنچه که قرار است به فیفا برود، نمی دانند. اگر اینطور شود این هم بی حرمتی دیگری به اعضای مجمع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می رسد حذف عنوان «مستقل غیر دولتی» از اساسنامه و گنجاندن عنوان «عمومی غیر دولتی» حرکت مثبتی در اساسنامه جدید است، تصریح کرد: این در ظاهر یک گام مثبت است. نهاد عمومی غیر دولتی تابع قانون تجارت نمی شود در حالی که فدراسیون به عنوان یک شرکت تجاری باید تابع این قانون شود. اساسنامه خود فیفا به عنوان بالاترین مرجع فوتبال در مرجع تجاری سوئیس ثبت شده است. چرا فیفا در شرکت های تجاری ثبت می شود ولی ما کلمه ای که یک دنیا مفاهیم پشتش است را بر می داریم؟

آذری ادامه داد: به این آسانی نیست که بگوییم با حذف یک کلمه مشکلمان حل شد. یک چیزی پشت این قضیه است. می خواهیم خودمان را از قالب شرکت های تابع قوانین تجارت خارج کنیم. از آنطرف می خواهیم نشان بدهیم تسری دولت بر اساسنامه کاملاً مرتفع شده است. این حرکت هوشمندانه ای است که ممکن است در آینده به ضررمان شود.

وی درباره پیشنهاداتش برای اصلاح اساسنامه یادآور شد: درباره اساسنامه قبلاً صحبت کرده ام. هر صحبتی می کنم حساسیت ها روی من بیشتر می شود. من پیشنهاداتم را داده ام و دیگر دوست ندارم خودم را زیاد درگیر این قضیه کنم. مهمترین موضوع این است که نواب رئیس و اعضای کمیته های قضایی در مجمع انتخاب شوند. نبی از مدیران کارکشته فوتبال است و خودش می داند اگر اینها را لحاظ نکنیم اساسنامه از فیفا بر می گردد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال از بی خبری اعضای این مجمع از مفاد اساسنامه به عنوان یک «انقلت» بزرگ یاد کرد و افزود: با این وضعیت «دارد از زمین به آسمان می بارد». اقلیتی که خودمان به عنوان هیات رئیسه انتخاب کردیم دارند برای کل مجمع تصمیم می گیرند. آقایان محترم هیات رئیسه! شما توسط ما و مجمع انتخاب شدید و شما باید در اختیار ما باشید. اینطور نباشد که وقتی چیزی بر خلاف سلیقه تان است با انواع و اقسام دستگاه ها تماس می گیرید تا مجمع را تحت تاثیر قرار بدهید. شما منتخب ما هستید و باید پیرو سیاست های مجمع حرکت کنید. اینطور نباشد که اساسنامه ای که هیچکس نخوانده است را به فیفا بفرستید.

آذری که مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان هم هست، درباره موضع این باشگاه در قبال سرنوشت لیگ و اینکه آیا نامه ای برای تعطیلی مسابقات به سازمان لیگ نوشته است؟ گفت: فولاد نه نامه نوشته که لیگ برگزار شود نه نامه نوشته که برگزار نشود. هرکاری در این مملکت متولی خاص خودش را دارد. کرونا یک معضل جهانی است. تیمی که می خواهد قهرمانی اش را اعلام کند یا تیمی که می خواهد سقوط نکند، حق دارد. به هرکسی پیشنهاد می دهد حمله نکنیم. اجازه بدهید ستاد کرونا تصمیم بگیرد. ضمانت دادن برگزاری لیگ در کمال سلامت و مبتلا نشدن بازیکنان به کرونا هم در اختیار سازمان لیگ نیست.

کد خبر 4922870

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید آذری فدراسیون فوتبال اساسنامه فدراسیون فوتبال فیفا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس ویروس کرونا فدراسیون کشتی والیبال فدراسیون والیبال کشتی آزاد فدراسیون فوتبال فوتسال احمد سعادتمند تیم ملی والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

به گزارش خبرآنلاین در ادامه این پیام آمده است: 

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ‌ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه‌ خروج از اختیارات خود تحریم‌ کند! 

در سال ۲۰۲۱،  شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشورهای عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901256

دیگر خبرها

  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است