Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان کشورمان موفق شدند روباتی مخصوص اچینگ ایمپلنت دندان را برای اولین بار در ایران تولید کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پارک علم و فناوری پردیس، در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، از دستگاه روبوتیک اچینگ ایمپلنت دندان، طراحی و ساخته شده به وسیله یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله ویژگی‌های برجسته این دستگاه، کاربرد آن برای اولین بار در ایران جهت تولید ایمپلنت دندانپزشکی است. همچنین در این دستگاه برای اولین بار در ایران ‌از تکنولوژی اولترا سونیک به منظور تسریع فرایند اچینگ استفاده شده است.

روبات مذکور، به صورت کاملا اتوماتیک قطعات ایمپلنت تراشکاری شده را در هفت ایستگاه کاری و در دو مرحله با استفاده از اسید هیدرو فلوئوریدریک و اسید کلریدریک اچینگ نموده و در هر مرحله برای رفتن به مرحله دیگر با محلول قلیایی خنثی‌سازی کرده و با آب مقطر شستشو می‌دهد. مرحله اچینگ دوم به صورت کاملا ابتکاری در محیط اولتراسونیک انجام می‌شود و از نوآوری‌های این صنعت در دنیاست. این دستگاه سیستمی کاملا اتوماتیک دارد و توسط مانیتور ده اینچی لمسی و پی ال سی در سه سطح دسترسی قابل برنامه‌ریزی و کنترل است.

شایان ذکر است،‌ این شرکت دانش‌بنیان، به عنوان اولين توليدكننده دستگاه‌های اولتراسونيک كلينر، از سال 1384 عضو پارک فناوری پردیس است.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری فناوری ایرانی فناوری پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی شاخص های کلیدی برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها