Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از بندرعباس ، شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن کشور با بیماری کووید ۱۹ تبعات منفی بسیاری را برای مردم داشت که یکی از آن ها با توجه به تعطیل شدن اماکن متبرکه و مذهبی در مسائل معنوی بود.

آستان مقدس حضرت امام رضا علیه السلام بعنوان قطب مذهبی و معنوی ایران اسلامی در آستانه ایامی که سالانه همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری خیل عظیمی از مشتاقان و دلدادگان را راهی مشهد می‌کند با احترام و تبعیت از نظر کارشناسان بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تعطیل شد و خلا بزرگی در دل بسیاری از مشتاقان زیارت حضرت رضا علیه السلام ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی و عدم پذیرش زائرین در ایام شیوع ویروس کرونا چیزی نبود که بتواند سفره و خوان گسترده حضرت شمس الشموس علیه السلام را ببندد لذا تولیت آستان قدس رضوی با اجرای برنامه‌هایی دیگر در سراسر کشور سعی در میهمان کردن افراد بالاخص نیازمندان، بیماران و مدافعان سلامت بر سر خوان کریمانه اهل بیت علیهم السلام کرد.

آستان قدس رضوی برای ایامی که کشور درگیر بیماری کرونا بودند دو برنامه را تحت عنوان "نسیم مهر رضوی" و "سفره احسان" را تدوین کرد به این ترتیب که در طرح نسیم مهر رضوی کلیه بیماران، کادر بهداشت و درمان و خدمه بیمارستان‌هایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند با پخت و پذیرایی از غذای حضرتی امام رئوف علیه السلام میهمان سفره این امام همام شدند.

همچنین با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مومنانه نیز آستان قدس رضوی با اجرای طرح سفره احسان و تهیه بسته‌های ارزاق میهمان سفره نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا شد.

بر همین اساس مصاحبه‌ای را با اسماعیل تذرو مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان ترتیب دادیم تا از کم و کیف اجرای این برنامه‌ها در استان هرمزگان مطلع شویم.

در بندرعباس اظهار داشت: آستان قدس رضوی از آغاز ویروس کرونا تاکنون ۲ طرح را اجرا کرده که در طرح نسیم مهر رضوی بحث پخت و توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی، کادر بهداشت و درمان و خدمه بیمارستان‌های درگیر کرونا دنبال شد.

وی افزود: در استان هرمزگان این برنامه در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و قشم اجرایی شد و بیمارستان‌های شهید محمدی و خاتم الانبیا بندرعباس و بیمارستان‌های میناب و قشم از این خدمت کریمانه بهره‌مند شدند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان بیان کرد: در ایام کرونا در طرح نسیم مهر رضوی بیش ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا به اضافه توزیع بسته‌های تبرکی با حضور خدام حرم مطهر رضوی در بیمارستان‌های هدف توزیع شد. 

وی تاکید کرد: همزمان با شروع رزمایش مواسات و همدلی، آستان قدس رضوی در استان هرمزگان نیز به این عرصه ورود کرد و ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان زیر مجموعه قرارگاه مواسات و همدلی استان توزیع شد.

تذرو خاطرنشان کرد: مجموع ارزش کل بسته‌های توزیعی ۱۰ میلیارد ریال است که نصف آن را آستان قدس رضوی و نصف دیگر آن را خیرین تامین کرده‌اند.

48

کد خبر 1387145

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان آستان قدس رضوی استان هرمزگان نسیم مهر رضوی علیه السلام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار