Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:14:53 GMT

تولید 30 هزار ماسک و 500 گان توسط سه موسسه مردم‌نهاد در ابرکوه

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۶۱۴۵

تولید 30 هزار ماسک و 500 گان توسط سه موسسه مردم‌نهاد در ابرکوه

سه موسسه مردم‌نهاد که توسط یک خانواده در ابرکوه اداره می‌شود به منظور مبارزه با بیماری کرونا تاکنون تعداد 30 هزار ماسک و 500 گان تولید و توزیع کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، قریب به صد روز قبل بود که آوازه شیوع ویروس کرونا در شهرستان ابرکوه پیچید و از همان ابتدای کار خیلی‌ها کمر به همت بسته، دست بر روی زانو گذاشته و یا علی گفتند تا در راه مبارزه با این ویروس منحوس، تیم درمانی، پرستاران و پزشکان را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم با «در خانه ماندن» و بسیاری از فعالین اجتماعی، فرهنگی و مؤسسات مردم‌نهاد نیز با ساماندهی گروه‌های مختلف محلول‌پاشی، دوخت ماسک و گان، تهیه شیلد بیمارستانی و حتی جمع‌آوری کمک‌های خیری و بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای آسیب دیدگان از کووید 19، جبهه مبارزه را پشتیبانی کردند.

اما در این میان یکی از خانواده‌های فعال شهرستان در قالب مؤسسات مردم‌نهاد «آوای درون زندگی کویر»، «ایستگاه همدلی» و «موسسه روانشناسی ایستگاه زندگی ابرکوه» با همکاری گروه یاریگران خدمت، اقدام به تهیه و توزیع رایگان ماسک و گان کردند.

 ملیحه غلامزاده دراین‌باره اظهار کرد: اقدام مشترک این سه موسسه مردم‌نهاد از سومین روز از اسفندماه، یعنی در همان اوایل شیوع کرونا با ایجاد کانال‌های اطلاع‌رسانی و آموزش در فضای مجازی جهت پیشگیری از کرونا کووید 19 آغاز شد.

غلامزاده یادآور شد: گروه یاریگران خدمت متشکل از 67 خیاط در 6 کارگاه دوخت و برش از جمله آموزشگاه خیاطی امید فردا، کارگاه تک دوخت و پایگاه ریحانه در ابرکوه، کارگاه ابریشم در بخش بهمن و مرکز نیکوکاری قائم (عج) در بخش مرکزی است.

مدیرعامل موسسه آوای درون زندگی کویر، اذعان کرد: تاکنون تعداد 30 هزار ماسک و 500 گان با استانداردهای لازم و تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان توسط بانوان خیاط تهیه و توزیع شده است.

در ادامه رئیس هیئت‌مدیره موسسه آوای درون زندگی کویر ابراز کرد: مؤسسات فوق‌الذکر از ابتدای کار تاکنون هزینه‌ای بالغ‌بر 40 میلیون و دویست هزار تومان را جهت تهیه ماسک و گان صرف کرده‌اند که تنها مبلغ 4 میلیون تومان به واسطه حمایت‌های خیرین، تأمین شده است.

حجت اله عابدی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه، مبلغ 14 میلیون تومان نیز با هدف توان‌افزایی و توانمندسازی بانوان خیاط که از شهرهای ابرکوه، مهردشت و روستاهای بخش مرکزی و بهمن در تهیه ماسک و گان همکاری داشتند، از سوی سه موسسه نامبرده تعلق خواهد گرفت.

عابدی ادامه داد: ماسک‌های تولید شده به منظور استفاده شهروندان در اختیار شبکه بهداشت و درمان جهت توزیع بین مراکز درمانی و خانواده کرونایی، اهالی روستای ده عرب و تعدادی از روستاهای بخش بهمن، بهزیستی، کمیته امداد، تعدادی از بیماران خاص و ... قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از ماسک‌های تولید شده، تعداد 4 هزار و 500 ماسک به ارزش 9 میلیون تومان جهت توزیع در بین اهالی مسکن مهر مهیا و پس از بازدید فرماندار، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، سرپرست شهرداری، نماینده شبکه بهداشت، عضو شورای شهر و هیئت‌امنا مساجد شهرک مهر، در اختیار متولیان امر قرار گرفت.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: ابرکوه کرونا تهیه و توزیع ماسک موسسات مردم نهاد فارس یزد ماسک و گان مردم نهاد سه موسسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس

فلسطینی‌ها قرار بود بعد از دیدن خون عزیزان خود به ترک غزه فکر کنند. آب و برق و گاز و غذا هم قطع شد و خانه‌هایشان ویران شد اما نرفتند.

رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار صهیونیستی دیگر نمی‌داند برای پیش‌برد اهدافش چه کند.

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند