Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین غفوری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: بیش از 100 خیر مدرسه ساز و مدرسه یار در حوزه آموزش و پرورش در ساخت مدرسه ، نمازخانه ، تجهیز سیستم های هوشمندسازی و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت مشارکت می کنند و خوشبختانه هر جا که آموزش و پرورش با مشکلی مواجه بوده است ورود پیدا کرده اند و در واقع نقش خیرین در تامین منابع آموزش و پرورش حیاتی است و این عزیزان در قلب آموزش و پرورش جای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیش از 70 درصد این اعتبارات توسط خیران تامین شده و تنها 30 درصد آن کمک‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است. 

وی به اجرای 20 پروژه آموزشی و ساخت نمازخانه طی 4 سال اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز خوشحال هستیم که اکثرا این پروژه ها تکمیل شده است و تا قبل از بازگشایی مدارس مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می گیرد. بیش از 70 درصد مدارس شهرستان بردسکن دارای سالن و نمازخانه هستند و 35 سرویس بهداشتی در مدارسی که دانش آموزان مختلط داشته است احداث شده است.

غفوری افزود: علیرغم همه کمک های انجام شده دولتی و خیران هنوز 30 درصد از فضاهای آموزشی بردسکن نیاز به تخریب و نوسازی دارند که کمک خیران و نگاه ویژه دولتمردان را به حوزه آموزش و پرورش می طلبد.

وی از ساخت مدارس دو کلاسه و یک کلاسه در مناطق عشایری بردسکن خبرداد و گفت: با پیگیری بنیادی نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی مجوز ساخت 15 کلاس یک و دوکلاسه برای مناطق عشایری بردسکن گرفته شده است که پس از تامین اعتبار لازم اقدام به ساخت می شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: شهرستان بردسکن با دارا بودن 29 مدرسه عشایری و 900 دانش آموز مقام اول استان را به لحاظ جمعیت دانش آموزی و مدارس به خود اختصاص داده است.

غفوری گفت: بیش از 40 نفر از دانش آموزان در سال قبل در دانشگاه فرهنگیان  قبول شدند و در حوزه علمی و فعالیت های فرهنگی هنری آموزش و پرورش بردسکن در بین 47 منطقه و نواحی آموزش و پرورش به عنوان اداره برتر شناخته شد و در مجموع آموزش و پرورش بردسکن در تمامی حوزه ها مقام های اول تا پنجم را در استان دارد.

وی همچنین گفت: در حوزه هوشمند سازی کلاس های درس از 15 کلاس درس در 4 سال گذشته امروز به 285 کلاس درس افزایش پیدا کرده است و برنامه داریم تا مهرماه امسال 50 درصد از مدارس شهرستان را به سیستم هوشمند سازی مجهز کنیم. 

وی بیان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بدون توجه به مباحث سیاسی در راستای رشد و پیشرفت مباحث علمی ، فرهنگی و  آموزشی حرکت کرده است و امروز  آرامش در آموزش و پرورش بردسکن حکم فرما است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه مدیر آموزش و پرورش نماینده مردم گفتگو با ایلنا آموزش و پرورش بردسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است