Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی گفت: شهرداری اراک ۳۱ میلیارد تومان به آبفا بدهی دارد.

یوسف عرفانی نسب امروز دوشنبه 22 اردیبهشت در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اجرای هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در اراک، بیان کرد: رینگ شمالی آبرسانی از سد کمال صالح به اراک در مراحل پایانی است و در واقع هفته آینده وضعیت آب شرب اراک بهبود می یابد و بیش از ۸۰ درصد مردم تحت پوشش قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیمی از لوله های لازم برای اجرای رینگ جنوبی و اتصال کامل شهر به سد کمال صالح خریداری شده است و لازم است برای خرید مابقی لوله ها تامین اعتبار شود، البته تفاوت رینگ شمالی با جنوبی این است که با هر سه تا چهار کیلومتر اجرای پروژه و لوله گذاری امکان بهره برداری وجود خواهد داشت.

عرفانی نسب با اشاره به تعامل مناسب بین این شرکت و شهرداری اراک بیان کرد: شهرداری اراک بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به شرکت بدهی دارد و اگر این حساب و کتاب انجام نگیرد ادامه کار سخت خواهد شد، شرکت در حالت کلی ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد درحالی که محل درآمد شرکت از فروش آب به مشترکان است که شهرداری یکی از همین مشترکان است و باید بابت بازپرداخت این میزان بدهی تدبیر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای اجرای شبکه فاضلاب در سنجان و کرهرود چهار مرتبه مناقصه برگزار شد و به سختی پیمانکار پیدا شد چراکه از وضعیت اعتباری شرکت مطلع هستند و منابع دولتی نیز در انتهای سال گذشته تنها ۲۰ درصد در قالب اسناد تخصیص یافت به همین دلیل پروژه ها باید با منابع داخلی پیش برود و لازم است که شهرداری بابت بدهی خود پای میز مذاکره بنشیند تا در نهایت شبکه فاضلاب شهر تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی با اشاره به آغاز فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک در سال جاری، گفت: این پروژه امسال توسط شرکت انجام می شود و تمام منابع آن به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از سوی دولت تخصیص می یابد، اما در موضوع توسعه شبکه فاضلاب باید از منابع داخلی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سد کمال صالح اراك شهرداري آبفا میلیارد تومان شهرداری اراک شبکه فاضلاب فاضلاب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان