Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@10:18:59 GMT

ریال به تومان چه سودی برای مردم دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۷۷۹۰

ریال به تومان چه سودی برای مردم دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

لطفعلی بخشی درباره اثرات حذف چهار صفر از پول ملی و تغییر واحد پول ملی به تومان و قران، اظهار کرد: این اقدام در بدترین زمان ممکن انجام شده است زیرا اکنون مردم و کسب‌وکارهای کشور به دلیل رکود چند ساله، تورم بالا، مشکلات بین‌المللی، تحریم و کرونا به شدت تحت فشار هستند که در این زمان تغییر واحد پول ملی، فشار مضاعفی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که می‌گویند این اقدام تاثیری بر تورم ندارد، یا اقتصاد را نمی‌دانند یا اقتصاد کشور را نمی‌شناسند یا در جریان تجربیات سایر کشورها نیستند.

وی ادامه داد: حذف صفر از پول ملی تورمی را به مردم و اقتصاد تحمیل خواهد کرد و ممکن است تغییر واحد پول در قیمت مسکن و اتومبیل تاثیری نداشته باشد لیکن بر اقلام مصرفی روزانه مردم تاثیر زیادی خواهد گذاشت و قیمت آن‌ها به سمت بالا گرد خواهد شد. تغییرات واحد پولی بصورتی که تصویب شده، محاسبه آن به شدت برای طبقه ضعیف و افراد کم سواد مشکل ساز است و شاهد برخوردهای بین مردم و کسبه خواهیم بود.

هزینه‌آور بودن حذف صفر از پول ملی

این کارشناس اقتصادی در ادامه با بیان اینکه با این اقدام واحد پول دریافتی دستمزد بگیران کاهش می‌یابد اما قیمت نان و اقلام مشابه به همان نسبت کاهش نخواهد یافت و به سمت بالا رند می‌شود، گفت: امیدوارم این اقدام حذف صفر متوقف شود زیرا علاوه بر مردم هزینه بنگاه‌ها و حتی دولت را نیز افزایش می‌دهد و تمام بانک‌ها و بنگاه‌ها باید نرم‌افزارها و فرم‌های حسابداری خود را تغییر دهند که این هزینه اضافی هنگفتی است که با وجود مشکلات فعلی زیاد بنگاه‌ها، فشار زیادی به آنها وارد خواهد کرد. در نتیجه، این اقدام هم برای مردم و هم برای بنگاه‌های اقتصادی هزینه‌آور است.

تبعات تغییر پول ملی برای دولت

به گفته وی در این زمینه دولت هم بایستی هزینه کلانی بابت چاپ اسکناس و ضرب سکه متحمل شود که با این تحریم‌ها و کسر بودجه تامین آن بسیار دشوار است. تغییر پول ملی به تومان و ریال مشکل ساز است و اضافه شدن آن بر مشکلات متعدد فعلی، وضع را پیچیده‌تر می‌کند که انصاف نیست.
بخشی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با این تغییر، تومان معادل ۱۰ هزار ریال و قران معادل ۱۰۰ ریال خواهد شد، درحالیکه اکنون هیچ کالایی در کشور با قیمت ۱۰۰ ریال وجود ندارد؛ بنابراین واحد قران قبل از ورود عملا حذف شده است و هیچ مصرفی نخواهد داشت. با این حساب، چرا واحد پول ملی را به واحدی تغییر بدهیم که هیچ کالایی به آن قیمت وجود ندارد؟!

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واحد پول ریال تومان بنگاه ها واحد پول پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف