Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@23:47:31 GMT

رسانه ملی از شورای نظارت بر صداوسیما تذکر گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۸۳۰۵

صراط:

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست امروز شورای نظارت بر صداوسیما گفت: شورای نظارت بر صداوسیما در نشست امروز خود برنامه‌های پخش شده در ایام نوروز را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و گزارش خود را به سازمان صداوسیما ارسال کرد.

وی افزود: در جریان این بررسی انتقاداتی به برنامه‌های صداوسیما وارد دانسته شد که از جمله آن ایرادات این بود که در برنامه‌ عید نوروز به جای دعوت از قهرمانان حوزه سلامت و کادر زحمتکش درمان دعوت از سلبریتی‌ها در برنامه‌ها غلبه داشت و به خاطر همین موضوع به سازمان صداوسیما تذکر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهارداشت: همچنین در این زمینه انتقادات کارشناسان به سریال‌ها نیز مطرح و برای رفع ایرادات آنها به صداوسیما تذکر داده شد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد سریال پایتخت 6 به فیلم‌نامه آن ایراد وارد شد و دیالوگ‌های این سریال نیز دارای ایرادات و مغایر با شئون اجتماعی بود که این مسئله به سازمان صداوسیما تذکر داده شد تا در سریال‌های بعدی از تکرار این موارد جلوگیری شود.

وی افزود: دیگر سریال‌های پخش شده در ایام نوروز نیز از نظر کیفیت دارای ضعف بود و ایراداتی به آن وارد دانسته شد.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهار داشت: در طول روزها و هفته‌های گذشته دبیرخانه شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با سازمان بازرسی جلساتی را برگزار کرد که مقرر شد شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برای کار خود از ظرفیت نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات استفاده کند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: برهمین اساس مقرر شد تا کارگروه مشترکی بین دبیرخانه شورا و سازمان بازرسی برای این منظور تشکیل شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پایتخت 6 رسانه ملی شورای نظارت صراط شورای نظارت بر صداوسیما سازمان صداوسیما صداوسیما تذکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد.

به گزارش ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از ۵ مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟