Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمتر از 10 روز دیگر، مهلت ارسال آثار مرحله نخست جشنواره ملی موسیقی جوان به پایان می‌رسد؛ جشنواره‌ای که به‌دلیل همه‌گیرشدن ویروس کرونا نوع برگزاری آن همچون دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌های بزرگ دنیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حال باید دید آیا این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود یا تغییرات آب و هوایی شرایط بهتری را به‌وجود خواهد آورد!

علی ثابت‌نیا در این خصوص به «ایران» گفت: با توجه به شرایط به‌وجودآمده از شیوع این ویروس خطرناک و همچنین تأکید به خانه‌ماندن مردم برای جلوگیری از گسترش این بیماری، انجمن موسیقی سعی بر این داشت تا با همکاری و همراهی شعب استانی انجمن موسیقی ایران، در جهت آرامش و بازگشت دوباره نشاط و شادی مردم و جامعه، برنامه‌های مفرح و آموزشی برای آنها برگزار کند که نمونه آن پخش صدها اجرای زنده خصوصاً در حوزه موسیقی مقامی و ردیف دستگاهی از صفحات اینستاگرام انجمن‌ها بود؛ حتی در برخی از شعب استانی مانند کرمان، کرمانشاه و حدود چهار استان دیگر مسابقات اینستاگرامی برگزار شد؛ مانند استان گلستان که جشنواره وسیعی در این خصوص برپا کرد و شرکت‌کننده‌ها در رده‌های سنی مختلف به‌صورت خودجوش و با کمترین هزینه آثار خود را در قالب تکنوازی سازهای مختلف ایرانی، نواحی و غربی و همچنین در بخش آوازی ارسال کردند که در صفحات اینستاگرام این انجمن‌ها پخش شد و توانست با جمعیت بسیاری از مخاطبان ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد و تلاش ما اشاعه برنامه‌های فرهنگی هنری برای مردم و همچنین مخاطبان موسیقی و هنرمندان است. رئیس انجمن موسیقی ایران اقدام دیگر این انجمن را برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان عنوان کرد و به‌گفته او طبق فراخوان مهلت ارسال آثار شرکت‌کنندگان در مرحله نخست تا پایان اردیبهشت ماه خواهد بود و علاقه‌مندان به شرکت در چهاردهمین دوره این جشنواره می‌توانند آثارشان را در سامانۀ «بامک» بارگذاری کنند. او درباره اینکه آیا این جشنواره به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: با توجه به شرایط حال حاضر و گسترش این ویروس، باید دید امکان حضور فیزیکی شرکت‌کنندگان وجود دارد یا اینکه باید به‌صورت مجازی برگزار شود. رئیس انجمن موسیقی ایران استقبال از چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی ایران را بسیار خوب پیش‌بینی کرد و افزود: جشنواره ملی موسیقی جوان در یک مقایسه زمانی نسبت به اردیبهشت سال گذشته از استقبال بسیار پرشوری برخوردار بوده است. البته شرکت‌کننده‌ها وسواس بسیاری در کار خود دارند و این حساسیت موجب شده ارسال آثارشان را معمولاً به شب‌های آخر موکول کنند. بنابراین چندان قابل پیش‌بینی نیست ریزش مخاطب داشته باشیم یا رویش. به‌هر حال شرایط ارسال آثار تغییر کرده و این بخش از طریق فضای مجازی و سامانه «بامک» انجام می‌گیرد. باید ببینیم تا پایان اردیبهشت ماه چه تعداد آثار به دبیرخانه جشنواره خواهد رسید تا تصمیمات لازم در خصوص تمدید آن اتخاذ شود که البته این اقدام منوط به تصمیم آقای هومان اسعدی، دبیر جشنواره، خواهد بود. او درباره تغییر تاریخ برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و رویکرد جدید جشنواره منتظر هستیم ببینیم وضعیت حضور شرکت‌کننده‌ها به چه صورت خواهد شد. با پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته این احتمال می‌رود چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اجرای صحنه‌ای نداشته باشد و از شرکت‌کنندگان درخواست داریم اجراهای خود را با بهترین کیفیت ارسال کنند تا قابلیت استفاده در صفحات مجازی را داشته باشد. در مرحله دوم هم باید دید با نزدیک‌شدن به فصل تابستان شرایط جامعه به چه صورت خواهد بود. درواقع تلاش ما این است جشنواره موسیقی جوان به بهترین شکل برگزار شود. در خصوص بخش داوری هم برای حفظ سلامتی استادان از آنها تقاضا داشته‌ایم آثار ارسالی را در منزل بازبینی کنند و امتیازدهی در فرم‌ها انجام بگیرد. در شهرهایی هم که امکان دسترسی به اینترنت محدود است یا مشکلاتی وجود دارد، از شعب انجمن‌های استان تقاضا داشته‌ایم با توجه به این مسائل رصد کنند اگر مشکلی وجود داشت ضبط آثار را برعهده بگیرند تا کمک کنیم سدی برای حضور جوانان در این جشنواره وجود نداشته باشد.
انتشار قطعاتی منتشر نشده از ابوالحسن صبا
رئیس انجمن موسیقی ایران همچنین از انتشار قطعاتی از آثار منتشرنشده ابوالحسن خان صبا، موسیقیدان شهیر و آهنگساز و نوازنده برجسته و سرشناس ایرانی، خبر داد. علی ثابت نیا در این باره بیان داشت: این آثار شامل چند قطعه از سه‌تارنوازی و ویلن‌نوازی این استاد بزرگ است که به‌زودی از سوی انجمن موسیقی ایران منتشر می‌شود و به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. لازم به ذکر است، پیش از این برخی از آثار و قطعات استاد صبا از سوی مؤسسه فرهنگی هنری ماهور و برخی مؤسسات فرهنگی منتشر شده است، بنابراین در مورد اینکه این آثار تکراری نباشند وسواس و حساسیت بسیاری داشتیم. البته ممکن است جسته‌گریخته اغلب هنرمندان این قطعات را در اختیار داشته باشند، اما طبق بررسی‌های انجام‌گرفته و استفاده از نظرات کارشناسان درحوزه نشر و همچنین کارشناسان متبحری که آثار ایشان را بررسی کرده‌اند، از مجموعه کارهای ابوالحسن خان صبا، به آثاری دست یافتیم که تا به امروز به‌صورت رسمی منتشر نشده است. او افزود: پیش از این، آلبوم «خوشه‌چین بوستان عشق» که حاصل همکاری مازیار شاهی و گوهرناز مسائلی است از سوی این مؤسسه منتشر شده که البته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا فرصت رونمایی آن فراهم نشد. در نتیجه این آلبوم در ایام نوروز که اکثریت مردم در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند به‌صورت دیجیتال توسط آقای مازیار شاهی منتشر شد. نسخه فیزیکی آن هم آماده انتشار است و منتظر هستیم ببینیم آیا شرایط رونمایی آن پیش خواهد آمد یا خیر.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشنواره ملی موسیقی جوان انجمن موسیقی ایران ارسال آثار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک داوودی در دیدار با شهردار گناباد با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور در خراسان رضوی است اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های خاصی در تولید فیلم کوتاه برخوردار است.

وی از انجمن سینمای جوانان گناباد به عنوان یکی از دفاتر موفق استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این انجمن در ارزیابی های انجام شده با برخورداری از بزرگترین کارگاههای فیلمسازی کشورمان و حتی خاورمیانه در جایگاه مناسبی در فیلمسازی جهان قرار دارد.

مدیر املاک و مستغلات انجمن سینمای جوانان ایران افزود: انجمن سینمای جوانان گناباد با برخورداری از ظرفیتهای هنرمندان مستعد و توانمند و نگاه مثبت مسوولان به این جایگاه رسیده است.

داوودی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران تنها انجمن بین المللی کشور است که فیلمهایش به جشنواره های خارجی راه می یابد، خاطرنشان کرد: توانمندی های هنرمندان و فیلمسازان ایرانی در قالب انجمن سینمای جوانان در جشنواره های مهم بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته می شود و این ظرفیت مهمی برای معرفی فیلمسازی کشور در دنیا به شمار می شود.

گفتنی است؛ انجمن سینمای جوان گناباد که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون در رشته‌های آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت می‌کند.

کد خبر 6092451

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند