Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:29:14 GMT

تنها از ۲۵ درصد فضای مساجد قزوین در شب قدر استفاده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۷۱۱

تنها از ۲۵ درصد فضای مساجد قزوین در شب قدر استفاده می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: تنها از ۲۵ درصد از فضای مساجد خاصی که توسط متولیان امر مجوز بازگشایی داشته باشند برای مراسم شب‌های قدر استفاده می‌شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که شامگاه دوشنبه در سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد اظهار داشت: شرایطی که به واسطه کرونا در استان ایجاد شده نسبت به قبل  بهتر و مساعدتر شده است اما همچنان باید مراقبت‌های بهداشتی توسط مردم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از شهرها و استان‌ها که آمار ابتلای بیشتری به کرونا دارند با رنگ‌های قرمز و زرد نشان داده می‌شوند افزود: قزوین و تاکستان شهرستان‌های قرمز هستند و بویین زهرا و البرز نیز وضعیت زرد دارند این در حالی است که باید تعداد مساجد محدودی مشخص شود تا مراسم احیای شب قدر تنها در همان مساجد برپا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: حداکثر زمان اجرای مراسم باید تا 2 ساعت باشد در حالی که تنها از 25 درصد از فضای مساجد نیز استفاده خواهد شد.

حبیبی عنوان کرد: بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) نیز به‌صورت کامل بازگشایی نمی‌شود اما مردم متدین قزوین می‌توانند در شب‌های قدر با صندلی گذاری در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این مراسم معنوی بهره‌مند شوند.

وی افزود: روند نزولی ویروس کرونا در قزوین منجر به کاهش ورودی و پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها شده و به همین سبب انتظار می‌رود تا تعداد بیمارستان‌های درگیر این ویروس را محدود کرده و حداکثر 2 بیمارستان در استان به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی کنند.

حبیبی تصریح کرد: به سبب بهبود وضعیت ابتلا به کرونا در قزوین خودروهایی که به واسطه عدم رعایت نکات بهداشتی توسط نیروی انتظامی استان توقیف شده بودند در کمترین زمان ممکن آزاد می‌شوند.

وی افزود: همچنین در شرایط فعلی که هنوز ویروس کرونا نابود نشده تنها باشگاه‌هایی که ورزش‌های فردی دارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند و باشگاه‌هایی که تعداد زیادی از ورزشکاران به صورت گروهی و همزمان اقدام به فعالیت‌های ورزشی می‌کنند تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز با دقت اقدام به پاکسازی و ضدعفونی مدارس کرده تا برای حضور دانش‌آموزان مشکلی به وجود نیاید.

این مقام مسئول ادامه داد: ضمنا اداره کل ورزش و جوانان موظف است تا سالن‌هایی که اداره کل آموزش و پرورش برای برپایی امتحانات نهایی نیاز دارد در اختیار این اداره کل قرار دهد.

حبیبی عنوان کرد: همچنین تنها برخی از مساجد شهرستان‌های سفید نیز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند در حالی که تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی مساجد شهرستان آبیک همچنان به زمان بیشتری احتیاج دارد.  

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: رستوران‌ها و گرمابه‌ها کماکان تعطیل است زیرا این اماکن محل تجمع مردم بوده و می‌‌توانند مکان مناسبی برای شیوع ویروس کرونا باشند.

وی خاطرنشان کرد: جاده سلامت نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد زیرا مردمی که چند ماه در قرنطینه بوده‌اند امروز عطش خروج از منزل دارند و اگر حضور آنها در جاده سلامت کنترل نشود قطعا شاهد پیک کرونا در استان خواهیم بود.

محمدصادق بابایی رئیس درمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: خدمات کادر درمان در دوران کرونا در دو بیمارستان قزوین و تاکستان با 70 تخت فعال به درستی انجام شد تا سلامت همشهریان مبتلا به کرونا مجدد به آنها بازگردد.

وی با بیان اینکه همدلی و همگرایی که در استان وجود داشت، سبب کنترل بیماری کرونا در قزوین شد، افزود: قزوین یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی به سایر استان‌ها بوده و تردد بالایی در جاده‌های آن صورت می‌گیرد اما با این وجود این بیماری در استان کنترل شده و امروز شرایط بهتری را نسبت به روزهای قبل شاهد هستیم.

بابایی عنوان کرد: کادر درمان جانفشانی‌های زیاد و تلاش‌های فراوانی در این مدت انجام دادند به همین سبب در تلاش هستیم تا از این افراد که در مراکز درمان بیماران کرونایی در دو مرکز قزوین و تاکستان مشغول به کار هستند، بعد از ایام ماه مبارک رمضان تقدیر کنیم.

برنامه‌ای برای بازگشایی مساجد لرستان در شب‌های قدر نداریممراسم احیای شب‌های قدر در کدام مناطق خراسان شمالی برگزار می‌شود؟توصیه‌های میرزا جواد ملکی تبریزی برای بهره از شبهای قدر

حرمت ماه رمضان توسط برخی از همشهریان قزوینی شکسته‌ شده است

رضا فضلی سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین نیز در این جلسه گفت: متاسفانه حرمت ماه مبارک رمضان در برخی از نقاط  استان قزوین نگاه داشته نمی‌شود و بعضی از مردم اقدام به روزه‌خواری در ملأ عام می‌کنند.

وی افزود: برخی از مردم در اطراف شهر به سادگی در طبیعت سفره انداخته و به تناول غذا و نوشیدنی مشغول هستند به همین سبب از مسئولان امر و نیروی انتظامی می‌خواهیم به این وضع رسیدگی کنند.

نصرالله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: بهتر است برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد تا باشگاه‌داران نیز بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشگاه‌های خود را بازگشایی کنند.

فرماندار شهرستان آوج عنوان کرد: امروز که مغازه‌ها بازگشایی شده‌اند دلیل موجهی برای عدم باز شدن رستوران‌ها و باشگاه‌ها وجود ندارد.

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه گفت: بهتر است اطلاع‌رسانی کافی در تمام موضوعات مربوط به بازگشایی مدارس صورت گیرد تا از نگرانی‌های والدین کاسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین افزود: فعلاً قرار نیست که کلاس‌ها به صورت عادی برگزار ‌شود بلکه این کلاس‌ها تنها به منظور رفع اشکال دانش‌آموزان انجام خواهد شد و نرم‌افزار شاد همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برپایی امتحانات نهایی نیازمند فضای مناسب است در حالی که حداقل فاصله صندلی‌ها باید به اندازه 2 متر باشد خاطرنشان کرد: اگر امتحانات نهایی در مدارس برگزار شود قطعاً متحمل هزینه‌های سنگینی خواهیم شد به همین سبب از مسئولان می‌خواهیم تا ورزشگاه‌های بزرگ استان را در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار دهند.
 
انتهای پیام/ح

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان ویروس کرونا شب‌های قدر استانداری قزوین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ویروس کرونا شب های قدر استانداری قزوین ماه مبارک رمضان ویروس کرونا شب های قدر استانداری قزوین معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین رعایت پروتکل های بهداشتی کل آموزش و پرورش نیز در این جلسه ویروس کرونا استان قزوین همین سبب شب های قدر باشگاه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: با ارائه آموزش برای آحاد مردم جامعه می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم و با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقمندان در قشر‌های مختلف جامعه باید طرح «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر استان زنجان در ماه مبارک رمضان اقدام به ارائه آموزش همگانی به روزه داران در مساجد کرد که هزار و ۳۴۲ نفر در ۶۴ مسجد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: این دوره‌ها با همراهی و مشارکت ۵۰ مربی داوطلب خانم و آقا در مساجد استان ارائه شده است.

هاشمی گفت: آموزش‌های هلال احمر در شهر‌ها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی مورد نیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود، افزود: این آموزش‌های هلال احمر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری است.


هاشمی ادامه داد: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در شهر‌ها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و شرکت‌ها، دهیاری‌ها و یا با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!