Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌گذاران ما گمان می‌کنند تولید یعنی پولپاشی و افزایش زیرساخت در حالی که فعالان اقتصادی معتقدند زیرساخت در کشور به اندازه کافی وجود دارد، لذا جهش تولید نیازمند اصلاح باور سیاست‌گذاران کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، قاسمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارشی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره جهش تولید، چارچوب مفهومی، نظری، الگوی راهبردی و حمایت از تولید در ایران را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال با نظر مقام معظم رهبری جهش تولید نام گرفت و در همین راستا رئیس مجلس مأموریتی را به مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای سیاست‌های اصل 44 داد مبنی براینکه ماهانه گزارشی در این زمینه را به مجلس بیاورند.

قاسمی با بیان اینکه براین مبنا سه دسته کار انجام شد، افزود: سازمان برنامه و بودجه یک کارگروه تشکیل داد که برنامه دستگاه‌ها در آن ارائه و اولویت بندی شد. بنابراین عمده کاری که در مرحله اول انجام دادیم این بود که رویکرد سازمان برنامه مبتنی بر اولویت‌بندی پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی برای جهش تولید قرار گرفت.

نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: در همین راستا کمیسیون ویژه حمایت از تولید هم جلساتی تشکیل داد و گزارش‌های تهیه شده را بررسی و مجموعه پیشنهادها را تهیه کرد که گزارش آن هفته آینده تقدیم صحن علنی مجلس می‌شود.

قاسمی با تصریح اینکه در این تحقیقات متوجه شدیم در طول دو دهه گذشته اخیر فقط شعارهای حمایت از تولید می‌دادیم، اظهار کرد: باید روشن می‌شد نتیجه مجموعه هدف‌گذاری‌هایی که در بودجه سالانه و برنامه‌های توسعه برای حمایت از تولید داشته‌ایم چه شده است.

این نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نتیجه این گزارش‌ها اینگونه بود که حجم عظیمی از زیرساخت‌ها فراهم شده اما ساختار و سازمان‌های تولیدی و صنعتی کشور تحولی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها مؤید آن است که در ذهن سیاستگذاران ایرانی عملاً آموزه‌های نادرستی از تولید شکل گرفته است و برای اصلاح روند باید ابتدا از این آموزه‌ها و باورهای غلط عبور کنیم تا روش‌های درست اجرا شود.

قاسمی با بیان اینکه سیاست‌گذاران ما گمان می‌کنند تولید یعنی پولپاشی و افزایش زیرساخت در حای که فعالان اقتصادی معتقدند زیرساخت در کشور به اندازه کافی وجود دارد، مشکل دیگر اینکه سیاستگذاران فکر می‌کنند باید قانون اضافه کنند که این هم باور غلطی است.

نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی سیاست‌گذاران گمان می‌کنند مبارزه با فساد موجب فرار سرمایه از کشور می‌شود که این هم تصور اشتباهی است، گفت: طبق نظر کارشناسان ما اکنون یک وضع موجود داریم و اگر بخواهیم به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم، باید راهبردی برای توسعه تولید و صنعت تهیه کنیم و کسب و کار را ا فزایش دهیم و هر عاملی که از این دو هدف منحرف شود انحراف است.

این خبر کامل می شود...

منبع: آنا

کلیدواژه: مرکز پژوهش های مجلس سال جهش تولید نماینده مرکز پژوهش های مجلس مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید سیاست گذاران گمان می کنند جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری شهرام زارع،، امروز _شنبه هشت اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه اکسپو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق‌های بازرگانی بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار است، در همین راستا اتاق بازرگانی استان بسته اقتصادی قوی جهت معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آماده کرده است.

وی ادامه داد: تهیه این بسته اقتصادی چهار ماه زمان برده است و در تلاش هستیم هفت سرمایه‌گذار داخلی و هفت سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی استان از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

زارع با دعوت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه اکسپو، تاکید کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند از این فرصت جهت بازاریابی محصولات خود با برقراری ارتباط با تجار سایر کشورها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت‌دایر است، خاطر نشان کرد: بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و معافیت‌های مالیاتی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 748453

دیگر خبرها

  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی