Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:58:47 GMT

تعطیلی دو روزه کامل کننده گردشگری مثلث طلایی گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۰۸۳

تعطیلی دو روزه کامل کننده گردشگری مثلث طلایی گردشگری

ایسنا/یزد منتخب مردم اردکان در مجلس با تاکید بر این که تعطیلی دو روزه کامل کننده گردشگری مثلث طلایی و گردشگری داخلی در کشور است، گفت: اگر بخواهیم گردشگری را در کشورمان توسعه دهیم باید از گردشگری داخلی آغاز کنیم و توسعه این نوع گردشگری مستلزم نهادینه کردن تعطیلی دو روزه است.

«محمدرضا دشتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به اهمیت تعطیل شدن پنج شنبه‌ها در توسعه گردشگری، اظهار کرد: اگر بخواهیم گردشگری را در کشورمان توسعه دهیم باید از گردشگری داخلی آغاز کنیم و توسعه این نوع گردشگری مستلزم نهادینه کردن تعطیلی دو روزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که تعطیلی دو روزه، کامل کننده گردشگری مثلث طلایی و گردشگری داخلی در کشور است، گفت: تعطیلی دو روزه در توسعه گردشگری و اقتصادی استان‌ها تاثیر قابل توجهی دارد به طوری که مردم می‌توانند با اطیمنان به فرصت تعطیلی بدون اضطراب و استرس برای سفر به استان‌های مجاور برنامه‌ریزی کنند.

منتخب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نهادینه شدن تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، مردم علاوه بر بازدید و سفر به استان‌های مجاورشان، می‌توانند در  استان‌ خود نیز سفر کنند لذا استان‌گردی نیز با توجه به توسعه گردشگری رونق پیدا می‌کند.

وی گردشگری را صنعت بزرگ و توسعه‌بخشی در کشور برشمرد و گفت: تعطیلی دو روزه می‌تواند علاوه بر توسعه گردشگری، منجر به افزایش بهره‌وری در سیستم کاری و افزایش راندمان کاری در ادارات و کارخانجات شود.

دشتی در ادامه گردشگری را در اولویت‌های اقتصادی کشور اعلام کرد و خواستار تغییر دیدگاه‌های شکل گرفته در مورد این صنعت شد و گفت: با توسعه گردشگری، شاهد شکل‌گیری مشاغل زیاد و رفع مشکلات مربوط به این دغدغه‌ی عمومی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تعطیلی پنجشنبه ها گردشگري تعطیلی دو روزه توسعه گردشگری گردشگری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس