Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:30:24 GMT

مراسم تشیع پیکر مطهر شهدای حادثه ناوچه کنارک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۳۱۷۸

مراسم تشیع پیکر مطهر شهدای حادثه ناوچه کنارک آغاز شد

گروه استان‌ها- مراسم تشیع پیکر مطهر شهدای ناوچه کنارک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مقامات لشکری و کشوری، همرزمان و خانواده معظم شهدا آغاز شد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، مراسم تشیع پیکر مطهر 19 شهید والامقام ناوچه کنارک که بعد از ظهر یکشنبه گذشته حین انجام تمرین دریایی دچار حادثه و منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از نیروهای ارتش شد، دقایقی قبل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مقامات لشکری و کشوری، همرزمان و خانواده معظم شهدا در میدان منطقه سوم نیروی دریایی ارتش(نبوت)  آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر شهدای حادثه ناو کنارک فردا تشییع می شوددریادار سیاری شهادت تعدادی از پرسنل شناور کنارک را تسلیت گفتدلنوشته ظریف برای شهدای ناوچه کنارکتشریح جزئیات حادثه ناو کنارک/ 19 تن از نیروهای ارتش به شهادت رسیدند

این 19 شهید با نام‌های "شهید ناوبان دوم الکترونیک جعفر کوهی،  شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو،  شهید ناوبان دوم مکانیک مصطفی پویانفر، شهید ناوبان سوم برق مهدی رازی، شهید استوار عرشه حسین سپهری اهرمی، شهید ناو استوار عرشه عادل قاسم زاده، شهید ناو استوار دوم برق سید منصور موسوی نژاد، شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی، شهید ناو استوار دوم عرشه های سید حامد جعفری، شهید مهناوی یکم برق مهدی هاشمی خواه،شهید مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل، شهید کارمند آشپزخانه محمد ابراهیم کاظمی، شهید سرباز وظیفه فخرالدین فلک نازی، شهید ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی، شهید مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی، شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون فر،شهید غواص محمد اردنی، شهید جوشکار آرمان سرحدی و شهید استوار برق محمد صیادی" در ناوچه کنارک حین انجام تمرین دریایی در منطقه عمومی سواحل مکران در 30 مایلی چابهار دچار حادثه شدند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

ناوچه کنارک در سال 1988 در هلند ساخته شده و از کلاس شناورهای هندیجان بود و از 16 مهرماه 97 تاکنون به ناوگان منطقه سوم برای عمدتا ماموریت های پشتیبانی و گشت دریایی ملحق شده بود. این ناوچه به همراه ناوشکن‌های بایندر و نقدی یگان شناوری سطحی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در کنارک را تشکیل می‌دهند تا امنیت عمومی آب‌های عمان را برقرار کنند.

انتهای پیام/395/ش

R7843/P/S6,65/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان تشییع شهدا سیستان و بلوچستان شهید ناو استوار شهید مهناوی یکم شهید ناوبان ناوچه کنارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر ۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد