Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اطلاع از منبع آگاه با مطرح شدن پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا توسط معاونت حقوقی قوه قضائیه، کمپین‌های متفاوتی در رد و یا تائید این پیش نویس و اقدام رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به اطلاع از منبع آگاه با مطرح شدن پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا توسط معاونت حقوقی قوه قضائیه، کمپین‌های متفاوتی در رد و یا تائید این پیش نویس و اقدام رئیس قوه قضائیه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یکی از کمپین‌های شکل گرفته، کمپینی بود که قریب به ۳۰۰۰ نفر حقوقدان و وکیل در اقدامی حمایتی از این تصمیم دستگاه قضا در جهت اصلاح آیین نامه فرسوده لایحه استقلال کانون وکلا، حمایت کردند.

حال بعد از رسانه‌ای شدن امضای این حقوقدان و وکلا در حمایت از اقدام رئیس قوه قضائیه، عده‌ای از کانون‌های وکلا با وارد کردن فشار بر امضاکنندگان این نامه آن‌ها را وادار به پس گرفتن امضای خود می‌کنند.

این اقدام در حالی رخ می‌دهد که با گذشت قریب به۷۰ سال از تصویب این آیین نامه، این متن قانونی قدیمی دیگر نمی‌تواند نیاز‌های روز جامعه وکالت را مرتفع سازد و نیاز جدی اصلاح این آیین نامه به صورت جدی احساس می‌شود.

با این حال کانون وکلا که خود را را دایه دار استقلال رای و آزادی بیان می‌داند خلاف اصل استقلال وکیل و اخلاق حرفه‌ای وکالت در حال تحمیل نظر خود بر تمام وکلا است.

امید است کانون‌های وکلا با چشم پوشی از منافع شخصی خود به آینده این نهاد مدنی و تاثیر گذار در زندگی مردم در جهت منفعت کشور بیندیشند و با پا فشاری بر غرض ورزی‌های شخصی نهاد وکالت را به ورطه‌ی نابودی نکشانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانون وکلا کمپین استقلال کانون وکلا حقوق قوه قضائیه کانون وکلا آیین نامه پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان