Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاد اصلا طرح خوبی نیست، نه از لحاظ قانونی و فنی و نه از لحاظ درک شرایط فعلی جامعه بلکه فقط یک طرح برای رفع تکلیف است البته شاید این قصد وزارت آموزش و پرورش نباشد، اما اینطور به نظر می‌آید که حال شاد، بشدت ناشاد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو_سیده زهرا حسینی؛ شاد اصلا طرح خوبی نیست، نه از لحاظ قانونی و فنی و نه از لحاظ درک شرایط فعلی جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاد فقط یک طرح برای رفع تکلیف است البته شاید این قصد وزارت آموزش و پرورش نباشد، اما اینطور به نظر می‌آید که حال شاد، بشدت ناشاد است.

شاد نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش هرگز توجهی به قوانین، ویژه قانون اساسی نداشته است.

ممکن است برخی گناه را برگردن قانون بیاندازند و فکر کنند که قانون اساسی بقدر کافی در وضع مواد قانونی، صریح نبوده، اما باید گفت که اصل ۳ قانون اساسی میگوید:دولت موظف است برای نیل به اهداف نظام، آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان را برای همه، در تمام سطوح تسهیل و فراهم کند.

در ادامه در اصل ٣٠می‌گوید: دولت موظف است وسایل آموزش رایگان را تا پایان دوره متوسطه تماما رایگان در اختیار تمام ملت قرار دهد؛ و شورای نگهبان در تشخیص این وسایل آموزشی که باید رایگان باشد، میگوید اگر دولت به دلیل "کمبود امکانات"نتوانست این وسایل را تماما رایگان ارائه دهد، باید اولویت را بر"مستضعفان" بگذارد.

این یعنی دریافت خدمات آموزشی در شرایط کمبود امکانات، ابتدا باید برای مستضعفان تسهیل شود!

حال قضاوت کنید! در اجرای شاد، اصل ٣و اصل ٣٠ قانون اساسی، رعایت نشده، چون خانواده‌ها مجبورند برای دریافت خدمات آموزشی، گوشی هوشمند تهیه کنند که طبق آمار‌ها و اخبار رسمی در حال حاضر گوشی هوشمند، کمتر از سه و نیم میلیون در بازار اصلا یافت نمی‌شود یعنی خانواده یک کارگر باید دو برابر حقوق تصویب شده، هزینه کند تا فرزندش حق قانونی خود را دریافت کند!

به این نکته اضافه کنید که این پیام‌رسان، یک ایراد فنی اساسی دارد و آن اینکه تنها، قابلیت پیکربندی یک حساب کاربری بر آن وجود دارد یعنی اگر خانواده‌ای دو فرزند دانش‌آموز داشت، باید برای نصب شاد و دریافت خدمات آموزشی، دو گوشی تلفن همراه تهیه کند! یعنی چهاربرابر حداقل دستمزد کارگران!

نتیجه این می‌شود که طبق قانون، خدمات آموزشی تحت هر شرایطی باید برای مستضعفین رایگان باشد، اما شاد رایگان نیست، شاید با خود بگویید: دولت راهی جز این ندارد، اما باید گفت، شورای نگهبان گفته: اگر دولت شرایط ارائه خدمات تماما رایگان را نداشت باید اولویت را بر مستضعفین بگذارد، حالا آیا شاد این اولویت را رعایت کرده؟

آیا خانواده‌ای که دارای دو فرزند است با پدری کارگر، در استفاده شاد مورد توجه بوده؟

آیا پدری که کارگر است و حداقل دستمزدش را ۱ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان تعیین کرده‌اند، می‌تواند نیاز‌های تحصیلی فرزندش را برآورده کند؟

چرا آموزش و پرورش فکری به حال مستضعفان نمی‌کند؟ مگر نه اینکه قانون دستور داده در ارائه خدمات آموزشی باید اولویت با مستضعفان باشند؟  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا در ایران شاد شاد ناشاد عدالت آموزشی آموزش و پرورش خدمات آموزشی قانون اساسی نه از لحاظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل