Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@17:09:29 GMT

مسائل مالی بیمارستان ها را جبران خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۳۳۲۷

مسائل مالی بیمارستان ها را جبران خواهیم کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز، حسن روحانی ضمن تقدیر از فداکاریهای  کادر درمان اظهار داشت: ارزش کار پزشکان و کادر درمانی در این بحران بر همگان ثابت شده و لقب فرشتگان نجات لایق این عزیزان می باشد رشادت ها و فداکاریهای پزشکان و کادر درمان همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری اضافه کرد: در سه ماه اخیر نتایج طرح تحول سلامت بارز شده و توسعه هایی که در ۷ سال گذشته در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی به انجام رسیده کارایی خود را درمواقع بحران نشان داد تا جائی که مردم ما در این بحران با خیال آسوده و بدون کمبود دارو و تجهیزات به مراکز درمانی سطح کشور مراجعه کرده و بدون  پرداخت هزینه خدمات درمانی دریافت نموده اند، و این حاصل برنامه ریزی و اجرای طرح تحول سلامت است.

تحمیل بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه سرباری به بیمارستان امام رضا(ع)

مسعود فقیه دینوری رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز نیز ضمن معرفی این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی شمال غرب کشور گفت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اولین بیمار با سندرم حاد تنفسی (کرونا ئی)  خود  در تاریخ ۲ اسفند سال گذشته که خانم ۸۹ ساله اهل یکی از شهرستانهای نزدیک تبریز بود پذیرش، بستری و درمان  نمود و به عنوان سانتر اصلی درمان و مراقبت از بیماران درگیر با کرونا ویروس در شمالغرب کشور در حال ارائه خدمات درمانی به هموطنان عزیز می باشد.
دینوری با اشاره به اینکه از مجموع ۲۳۲۰ نفر پرسنل این مرکز بالغ بر یک هزارو ۸۸۰ نفر در بخش درمانی و بهداشتی فعال بوده ومابقی در حوزه پشتیبانی مشغول خدمت می باشند، اظهار داشت: با اختصاص ۸۰ تخت آی سی یو و ۴۰۰ تخت عادی برای مراقبت  و درمان بیماران کرونائی ( به طور تقریبی بالغ بر ۵۰ درصد کل تختهای مرکز) تا این تاریخ بالغ بر یک هزارو ۶۳۹ بیمار کرونائی در این مرکز بستری و مراقبت درمانی تشخیصی دریافت نموده اند.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) ادامه داد: ضریب اشغال تخت روز این بیماران بالغ بر ۱۱ هزار تخت روز بوده که به طور متوسط برای هر بیمار ۷ روز می باشد.
وی افزود: از تعداد کل بیماران بستری شده تعداد ۷۰۴ بیماردر بخش های آی سی یو و بالغ بر ۹۲۵ دیگر نیز در بخشهای عادی تحت مراقبت و مداوا قرار گرفته اند.
دینوری با تاکید بر اینکه تمام خدمات درمانی و تشخیصی در دوران بحران کرونا ویروس بدون وقفه ارائه گردیده گفت: از آغاز بحران کرونا ویروس تا کنون بالغ بر ۶ هزار مراجعه به اورژانس حاد تنفسی (اختصاصی کرونا ویروس ) بوده که از این تعداد یک هزارو ۶۳۹ نفر بستری و مابقی به صورت سرپائی درمان و قرنطینه در منزل شده اند.
وی ادامه داد: علاوه بر مراجعین اورژانس حاد تنفسی بالغ بر ۷ هزارو پانصد مراجعه نیز به اورژانس عادی این مرکز صورت پذیرفته که به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز تحت مراقبت و خدمات درمانی تشخیصی دریافت کرده اند.
وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برقراری و تداوم این نوع ارتباط های مسئولین با مراکز درمانی  پیگیری مسائل مالی و حل مشکلات مالی را از رئیس جمهوری خواستار شد.
گفتنی است ، مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیش از یک هزار و ۵۰ تخت بزرگترین مرکز آموزشی ودرمانی شمال غرب کشور بوده و در شرایط عادی روزانه بیش از ۲۱ هزار تردد را از چهار استان شمال غرب کشور به خود اختصاص داده و از آغاز بحران کرونا ویروس نیز به عنوان سانتر اصلی مراقبت و درمان بیماران کرونا ویروس فعالیت می کند.

46

کد خبر 1387358

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی آموزشی و درمانی امام رضا مرکز آموزشی خدمات درمانی کرونا ویروس یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود

نامزد راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: افزایش قدرت معیشتی خانوار استان به‌ عنوان قطب صنعتی و اقتصادی مورد توجه خواهد بود.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اصلاح وضع موجود هدف نهایی او از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: خدمت‌گزاری به مردمی که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند باید اولویت امور مسئولان باشد و نمایندگان مردم نباید دغدغه‌ای به غیر از خدمت‌گزاری داشته باشند.

وی با اشاره به محورهای اصلی اهداف و برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی افزود: گرانی، مسئله‌ای است که دولت‌ها و دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با آن مواجه بوده‌اند و تلاش برای بهبود معیشت باید دغدغه نهایی نمایندگان مردم در مجلس باشد.

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه تصریح کرد: افزایش قدرت معیشتی خانوار استان به‌عنوان قطب صنعتی و اقتصادی با صنعت‌هایی همچون کفش، چرم و قالیبافی مورد توجه خواهد بود.

آجودان‌زاده با اشاره به مسائل زیست‌محیطی به عنوان یکی دیگر از اهداف خود اضافه کرد: دریاچه‌ی ارومیه و خطرات ناشی از خشکی این دریاچه، مسئله‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار در آینده زیست‌بوم انسانی، اقتصادی و اجتماعی است و نمایندگان مردم باید وجهه ملی آن را بیش از پیش مورد توجه قرار داده باشند.

وی سومین محور اهداف خود را به عنوان یکی از کادر درمان مسائل درمانی عنوان و اضافه کرد: مشکلات درمانی و نارضایتی مردم از مراکز درمانی به ویژه مراکزی که از مرکزیت برخوردار هستند، منجر به نارضایتی گسترده‌ای شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به مسائل کارگری و تأثیر آن در معیشت، گفت: قانون حمایت از قالیبافان، کشاورزان و افزایش سن بازنشستگی از مباحثی است که باید رویکرد حمایتی از کارگران در صحن مجلس شورای اسلامی مورد توجه باشد.

آجودان‌زاده افزود: مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ناشی از عملکرد ضعیف مدیران و نبود شایسته‌سالاری در انتصابات است که نارضایتی مردم از وضعیت موجود را در پی داشته است.

کد خبر 751345

دیگر خبرها

  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن