Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال در هفته بیست و یکم به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا متوقف شد و بعداز گذشت چند ماه احتمالات زیادی در مورد برگزاری ادامه مسابقات یا لغو کلی آن مطرح می شود.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت پس از برگزاری جلسه عصر دوشنبه با مسئولان ورزش در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد تعیین تکلیف لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال گفت: با توجه به شرایطی که در فوتبال دنیا حاکم است ما شرایط سه لیگ معتبر بوندسلیگا، سری آ و لالیگا را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی لیگ ها در حال شروع شدن هستند و برخی هم به طور کامل تعطیل کرده اند اما ما این سه لیگ معتبر آلمان، ایتالیا و اسپانیا را مد نظر قرار دادیم.

وی با اشاره به زمان باقی مانده از مسابقات لیگ برتر گفت: با توجه به اینکه ۹ هفته از مسابقات باقی مانده است ما سه هفته را برای تمرین و شش هفته را هم برای برگزاری مسابقات در نظر داریم. البته به این نکته هم توجه کردیم که لیگ قهرمانان آسیا باید مردادماه به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود و لیگ فصل بعد هم باید به موقع شروع شود. ضمن اینکه بازیهای تیم ملی را هم در پیش دارم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: مهمترین نکته ای که ما مد نظر داریم سلامتی کادر فنی و خود بازیکنان است. پیش بینی هایی انجام شده است و یکسری موارد را مشخص کرده ایم که اصلاً نمی توانیم به سمتش برویم. مثل اینکه بازی ها با تماشاگر باشد که اصلاً امکانش وجود ندارد.

وی ادامه داد: اینکه شرایط بازیکنان چطور باشد و هتل چطور باشد اتوبوس چطور باشد را هم بررسی کردیم. داخل زمین را هم بررسی کردیم. در تمرین تماس نزدیک خیلی محتمل نیست اما در مسابقه فوتبال به معنای واقعی کلمه شروع خواهد شد و نمی شود به بازیکنان گفت که با هم درگیر نشوند. در این بخش اصولی هست که باید رعایت شود، مثل دست دادن و شادی کردن که باید برای آنها تعریف مشخص کنیم.

حریرچی با تاکید بر اینکه فعلاً هیچ چیز مشخص نیست ادامه داد: همه این موارد به توافق بین وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد که باید جوانب را بررسی کنیم و در نهایت تصمیم بگیریم. مردم هم درخواست هایی دارند که باید بررسی کنیم. البته در بقیه رشته ها تعیین تکلیف شده است اما فوتبال شرایط متفاوتی دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد فوتبال لیگ برتر و لیگ دسته اول باید تصمیم بگیریم که پروتکل ها برای این رشته نوشته شده است. برای تصمیم گیری همانطور که عرض کردم شرایط لالیگا، سری آ و بوندس لیگا را در نظر گرفته ایم و تغییراتی را با توجه به شرایط بومی کشور خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از نظر ما هیچ چیزی قطعی نیست. بعد از اینکه ما و وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم، فدراسیون فوتبال خودش مستقل است و می تواند تصمیم بگیرد. به هر حال فدراسیون تعهدات بین المللی دارد که باید براساس آنها تصمیم گیری کند.

حریرچی افزود: یکی از پیشنهادات این بود که بازیکنان ۹ هفته در اردو باشند که عملی نیست. این بازیکنان در رفت و آمد هستند و هواپیما سوار می شوند و اگر بگیرند ممکن است برای تیم دردسر درست شود. فدراسیون فوتبال باید در این مورد تدبیر لازم را داشته باشد که اگر یک بازیکن کرونا گرفت و تیم را تحت تاثیر قرار داد از نظر حقوقی تکلیف چه می شود.

وی در مورد برنامه زمانبندی امکان شروع تمرین تیم ها گفت: ما در چند روز آینده پیشنهاد اولیه خود را خواهیم داشت اما این تصمیم منوط به تصویب وزرای بهداشت و ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. ممکن است از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد تمرینات شروع شود و تا اواسط مرداد تمام شود. این یک فرضیه هست و باید سایر مسائل هم در نظر بگیرم. اینکه ممکن است برگزار نکنیم هم محتمل هست اما امکانش کم است. با این حال باید ما همه شرایط را بررسی خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان با اشاره به تدابیری که برای شروع لیگ در نظر گرفته شده است گفت: به عنوان مثال یکی از تصمیماتی که مد نظر داریم این است که کسانی که بالای ۶۵ سال دارند و یا اینکه بیماری زمینه ای ندارد کنار تیم ها نباشند. مورد دیگر این است که گواهی سلامت هر ۵ روز یکبار از بازیکنان و عوامل گرفته خواهد شد. البته این موضوع پیچیدگی های خاص خودش را دارد که باید با بررسی همه جانبه در موردش صورت بگیرد.

کد خبر 4923508

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرج حریرچی فدراسیون فوتبال وزارت ورزش و جوانان وزارت بهداشت تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان ویروس کرونا باشگاه پرسپولیس فدراسیون کشتی فدراسیون والیبال والیبال فدراسیون فوتبال فوتسال کشتی آزاد احمد سعادتمند انتخابی تیم ملی معاون وزیر بهداشت لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) سابقه‌ای از میدان مغناطیسی زمین را کشف کرده‌اند که قدمت آن به ۳.۷ میلیارد سال قبل می‌رسد.

در مورد منشاء میدان مغناطیسی سیاره زمین که ساکنان خود را از بمباران بی‌امان ذرات باردار ساطع شده از خورشید محافظت می‌کند، بحث‌های مختلف و بلند مدتی وجود دارد.

بدون سپر محافظ زمین که همان میدان مغناطیسی آن است، ذرات باردار یا باد خورشیدی، جو زمین را از بین می‌بردند.

پژوهشگران برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در منطقه ایسوآ (Isua) واقع در گرینلند بررسی کردند.

یافتن شواهدی از منشاء میدان مغناطیسی

بازسازی میدان مغناطیسی زمین تا به امروز چالش برانگیز بوده است، زیرا فرآیند‌های مختلف زمین‌شناسی معمولا نشانه‌های حفظ شده را تغییر می‌دهند.

جالب اینجاست که کمربند بالاپوسته‌ای (Supracrustal Belt) ایسوآ استثنا‌هایی دارد. این کمربند بر پایه یک پوسته قاره‌ای قوی تشکیل شده است که سنگ‌ها را از فعالیت‌های زمین‌ساختی شدید و تغییر شکل محافظت می‌کند.

سنگ‌هایی که در این منطقه یافت می‌شوند راز‌هایی درباره استحکام و پایداری خود دارند. این به این دلیل است که ذرات آهن می‌توانند مانند آهنربا‌های ریز عمل کنند و شدت میدان مغناطیسی را در طول فرآیند تبلور سنگ حفظ کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران، سنگ‌هایی که قدمت آنها به ۳.۷ میلیارد سال پیش بازمی‌گردد، قدرت میدان مغناطیسی حداقل ۱۵ میکروتسلا داشتند. جالب اینجاست که این میزان شدت در مقایسه با امروزه که قدرت میدان مغناطیسی سنگ‌های امروزی ۳۰ میکروتسلا است، قابل توجه است.این کشف اولین تخمین از شدت میدان مغناطیسی زمین را ایجاد می‌کند.

کلر نیکولز پژوهشگر ارشد دانشگاه آکسفورد می‌گوید: استخراج سوابق قابل اعتماد از سنگ‌هایی با این قدمت بسیار چالش برانگیز است و دیدن سیگنال‌های مغناطیسی اولیه هنگامی که این نمونه‌ها را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کردیم، واقعاً هیجان‌انگیز بود. این یک گام واقعاً مهم رو به جلو است، زیرا ما سعی می‌کنیم نقش میدان مغناطیسی باستانی را در زمان پیدایش حیات روی زمین تعیین کنیم.

احتمال محافظت از اشکال اولیه حیات

یافته‌ها نشان می‌دهند که میدان مغناطیسی زمین در طول میلیارد‌ها سال نسبتاً ثابت مانده است. این ثبات، نقش مهمی در پیدایش و تکامل حیات در سیاره ما داشته است.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که باد خورشیدی احتمالاً در دوران باستان بسیار قوی‌تر بوده است. با گذشت زمان، تقویت میدان مغناطیسی زمین ممکن است سطح زمین را از باد خورشیدی محافظت کند.

در نتیجه، اشکال اولیه حیات می‌توانستند امنیت موجود در اقیانوس‌ها را رها کرده و به سطح مهاجرت کنند.علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است بر توسعه جو ما نیز تأثیر گذاشته باشد.

این امر توسط انجماد هسته آهنی مایع زمین هدایت می‌شود. با این حال، تخمین زده می‌شود که هسته زمین تنها یک میلیارد سال پیش شروع به سخت شدن کرده است که به این معنی است که فرآیند‌های مختلفی قبل از این مرحله وجود داشته است.

در بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران آمده است: درک بهتر قدرت باستانی و تغییرپذیری میدان مغناطیسی زمین به ما کمک می‌کند تا تعیین کنیم که آیا میدان‌های مغناطیسی سیاره‌ای برای میزبانی حیات در سطح سیاره و نقش آنها در تکامل اتمسفر، حیاتی هستند یا خیر.

این یافته‌ها در مجله Geophysical Research منتشر شده است.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است