Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: سامانه سجام ظرفیت بسیار مناسبی در پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به بیماری کروناست. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بیژن دارایی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به نامگذاری شعار سال ( جهش تولید) از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا بر همه متولیان و آحاد مردم یک تکلیف شرعی است تا بتوانند هر کدام در حوزه کاری و حتی اجتماعی خود در جهت تحقق اهداف شعار سال قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در بدنه دستگاه قضایی راهبردی راهگشاست افزود: امسال نیز همانند سال گذشته با استفاده از ظرفیت این ستاد و با تقویت کارگروه‌های تخصصی و جلسات منظم می‌توان بسیاری از مشکلات و موانع فعالان اقتصادی به‌ویژه در بخش تولید را رفع کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اقدامات پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال گذشته نیز عنوان کرد:  با همت همکاران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و سایر حوزه‌های دیگر دادگستری از مجموع 46 برنامه مصوب و 9 برنامه شورای اجتماعی به طور میانگین 82 درصد از برنامه‌ها اجرایی شد.

لبنان|حزب‌الله: اجرای طرح اصلاحات اقتصادی نیاز به انسجام ملی و همراهی مداوم دارد/ تحت قیمومیت هیچ کشوری قرار نمی‌گیریمامکان صدور «بیمه کرونا» و «ثبت‌نام سامانه سجام» بر روی اپلیکیشن «صاپ» بانک صادرات ایران فراهم شداحراز هویت سجام در تمام شعب 2 بانک جدید/ فرایند مشاهده دارایی سهام عدالت از 8خرداد

وی با اشاره به دستاوردهای برنامه پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بیان کرد:  در این زمینه نیز دادگستری استان لرستان با ورود فعال، بی‌طرفانه و شجاعانه به‌‌ویژه به‌واسطه حضور و نظارت مستقیم رئیس کل دادگستری لرستان توانست بر تمام فرایند انتخابات نظارت و با رویکرد پیشگیری و قضازدایی حافظ سلامت و امنیت انتخابات باشد.

دارایی در رابطه با برنامه‌های پیش بینی شده در سال 99 نیز گفت: امسال در مجموع 40 برنامه مصوب و17 برنامه شورای اجتماعی در حوزه‌های مختلف برای اجرا به استان لرستان ابلاغ شده که در همان ابتدای ابلاغ با تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق و با بهره‌ گیری از ظرفیت تمام کارشناسان معاونت  تلاش می‌کنیم تا بهتر از سال گذشته به اجرا برسانیم.

وی تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های مذکور تلاش می‌شود تا با استفاده بیشتر از ظرفیت نهادهای مردمی و بر اساس دستورالعمل جدید رئیس قوه قضاییه و با تاکید بیشتر بر جنبه کیفی برنامه‌ها بتوانیم که در موعد مقرر و براساس طرح‌های توجیهی آنها را اجرایی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با  ابلاغ دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در رابطه با نحوه مشارکت و تعامل با نهادهای مردمی ضمن معرفی سامانه جامع اطلاعات مردمی خاطرنشان کرد: سامانه سجام (www.sajam.scpd.ir) ظرفیت بسیار مناسبی در پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به بیماری کروناست.

وی تصریح کرد: این سامانه هم اکنون با عضویت حدود هزار و 100 دیده‌بان پیشگیری برای دریافت و پیگیری فوری گزارش راجع به تمام آسیب‌های اجتماعی و جرائم ( به‌ویژه در بحث شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا و ناقلان، عدم رعایت مقررات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از حیث رعایت مقررات و موازین بهداشتی در صنوف مختلف و حساس،  اخلال کنندگان در امر تولید و توزیع کالای اساسی و مایحتاج عمومی و ...) آمادگی کاملی دارد و تاکنون صرفاً در مورد مشکلات بیماری کرونا بیش از 100 گزارش از طریق این سامانه دریافت و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/642/ی

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دادگستری لرستان بیماری کرونا سامانه سجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت_ وارد شهر یاسوج شد.

وی در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند، می‌ستایم و از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

زلفی‌گل افزود: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند، معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وی در خصوص حمایت از نخبگان، گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده‌است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان آئین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند، نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

زلفی‌گل افزود: در توافق‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم، سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند مخصوصاً آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

وی گفت: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تصریح کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم، هم در سال گذشته و هم در سال‌جاری در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل دهیم که تکنسین برای آنها تربیت کند و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده است تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند.

کد خبر 748324

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی