Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:20:10 GMT

فضای مجازی غرب را بهشت آمال مردم معرفی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۳۹۶۵

فضای مجازی غرب را بهشت آمال مردم معرفی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با ائمه جمعه استان و مدیر حوزه علمیه استان با تقدیر از خدمات آیت الله موسوی اصفهانی در رابطه با مدیریت حوزه‌های استان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر خود با ستاد ملی به دو نکته اساسی اشاره فرمودند که ائمه جمعه باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین موضوعی که حضرت آقا به آن اشاره کردند بحث تبیین حرکت عظیمی بود که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور رخ داد و همه مردم و مسئولان به صورت جهادی و منظم، همراه با کرامت در میدان حاضر شدند و این حرکت جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر نقش روحانیت در مدیریت و همراهی این حرکت عظیم، ابراز کرد: در روزهای اول، در بحث ماسک با مشکلاتی مواجه بودیم اما پس از این حضور با عظمت، به جایی در تولید ماسک رسیدیم که در جلسات گذشته تصمیم بر صادرات ماسک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید این ظرفیت عظیم را حفظ کرد، مطرح کرد: در تشریح نکته دومی که مقام معظم رهبری فرمودند باید به سوره انبیا و زمانی که حضرت ابراهیم (ع) بت‌ها را شکستند اشاره کرد که پس از شکستن بت‌ها بود که جامعه بیدار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: این همان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که باید تبیین شود غرب در مدیریت و فلسفه اجتماعی با مشکل مواجه است و لذا همانند داستان حضرت ابراهیم (ع)، اگر به دنبال ایجاد بیداری در ملت هستیم، باید ابتدا بت‌ها را بشکنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی غرب را بهشت آمال مردم معرفی می‌کند، گفت: بعد از بازگشایی نمازهای جمعه، فرصت خوبی است تا ائمه جمعه به تبیین بحث غرب شناسی و حقیقت و فلسفه زندگی در غرب بپردازند.
آیت الله شعبانی تبیین این موضوع را وظفیه اصلی ائمه جمعه، جماعات و حوزه‌های علمیه دانست و عنوان کرد: اگر این تبیین‌گری اتفاق بیوفتد، نتیجه‌اش شکستن این بت بزرگ خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در زمان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه قرار داریم، اظهار کرد: حوزه علمیه، شجره طیبه‌ای است که صاحب اصلی آن، حضرت حجت (عج)، آن را حفظ کرده و خواهد کرد.
امام جمعه همدان بقا اسم اسلام را وابسته به بقا حوزه‌ها دانست و گفت: امروز اسلام امانتی در دست حوزه‌های علمیه است و لذا همه ما موظفیم از این امانت که با خون دل‌های فراوان به اینجا رسیده، مراقبت کنیم.
وی با تشریح نقش طلاب در جذب جوانان به حوزه‌های علمیه، بیان کرد: یکی از مکان‌هایی که می‌توانیم برای جذب جوانان به حوزه‌علمیه بر روی آن حساب باز کنیم، طرح صالحین است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بنده و امثال بنده، با نشستن پای منبر یک روحانی جذب حوزه شده‌ایم، عنوان کرد: زمانی که علل جذب جوانان به حوزه را نگاه می‌کنیم به طور مثال یک روستا همانند مهاجران را مشاهده می‌کنیم که دارای ۱۰۰ طلبه فعال است که علت این موفقیت نیز نقش امام جمعه و روحانیت آن منطقه می‌باشد.
وی با اشاره به فعالیت ائمه جمعه در قرارگاه مواسات، ابراز کرد: در اجرای کمک‌های مومنانه علیرغم تمامی زحماتی که اجرایی شده، اما به لحاظ در دسترس نبود جامعه روستایی، این عزیزان کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و لذا نیازمند آن هستیم که مقداری از کمک‌ها به این سمت هدایت شود.
امام جمعه همدان افزود: نکته دیگری که در این رابطه باید به آن توجه کنیم، تعجیل و تراکم کمک رسانی‌ها است، چرا که ممکن است دو ماه بعد منابع موجود تمام شود، بنابراین باید در شهرستان‌ها هم در توزیع بسته‌ها و هم در زمان، مدیریتی خاص اعمال شود.
وی با اعلام اجرای طرح جمعه همدلی توسط شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور، گفت: مقرر شده است تا هر جمعه در شهرستان‌ها مسئولان مختلف با همراه داشتن پک‌های مختلف، به برخی از روستا مراجعه کنند تا ضمن رسیدگی به مشکلات روستاها، این کمک‌های مومنانه نیز به سمت این مناطق هدایت داده شود.

کد خبر 4923591

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان روحانیون و ائمه جمعه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا حوزه های علمیه ائمه جمعه امام جمعه حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است