Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت:در صورتی که محصولات تولیدی کشاورزان بازار رسانی لازم را داشته باشند و آنها از تولید محصولات خود ضرر نکنند، بخش کشاورزی و کشاورزان آمادگی لازم برای جهش تولید را دارند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

محمد شفیع ملک زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر که با تحریم و شرایط خاص کرونا مواجه هستیم و از طرفی به هر کشوری برای واردات محصولات کشاورزی نمی شود اعتماد کرد، مشکلاتی زیادی برای واردات محصولات کشاورزی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، در سال گذشته باعث رشد اقتصادی کشور شد و از منفی شدن آن جلوگیری کرد  افزود: با توجه به ظرفیت هایی که کشاورزی کشور دارد، می تواند کمک کند که مشکلات موجود رفع شود.

این مقام صنفی تاکید کرد: تولیدات بخش کشاورزی نیاز کشور به کالاهای اساسی و مواد غذایی را تامین می کند و ظرفیت مناسبی برای صادرات و ارز آوری دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: پشت نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، اهداف بزرگی دنبال می شود و برنامه ریزی و  مسائل کارشناسی را در پشتوانه دارد اما باید توجه داشت باید امکانات و زیر ساختهای رسیدن به این مهم را نیز در کشور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل فروش و عرضه محصولات کشاورزی و فرآوری  آنها نیز برای رشد و جهش بخش کشاورزی باید رفع شود  تصریح کرد: اکنون در شهرهای جیرفت و کهنوج با مشکل تولید مازاد پیاز روبه رو هستیم اما در صورتی که صنایع تبدیلی مناسبی داشتیم محصول مازاد تولید شده تبدیل به پودر پیاز شده یا در انبار های نگهداری می شد.

وی یاد آور شد که در بسیاری از استان های کشور حتی فضای مناسبی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی مازد مصرف نداریم تا  با نگهداری آنها، در آینده توزیع و مصرف شود.

مشکل بازررسانی محصولات کشاورزی حل شود، کشاورزان آماده جهش تولید هستند

ملک زاده گفت: شناخت بازارهای مصرف و هدف برای رسیدن به جهش تولید بسیار مورد اهمیت است، زیرا در صورتی که تولید را افزایش دهیم اما شرایط بازار رسانی مناسب را نداشته باشیم، با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت:کشاورزان با مشکلات زیادی که داشته اند در سال های اخیر در تولید گندم به خود کفایی رسیده اند و برای تولید دیگر محصولات نیز مشکلی ندارند به طوری که اگر حمایت درستی از بخش کشاورزی صورت گیرد و حسن نیت وجود داشته باشد، در عرض 2 تا 3 سال می توانیم در تولید دانه های روغنی که اکنون به شدت وابسته به واردات هستیم خودکفا شویم و دیگر حتی نیاز به واردات یک لیتر روغن نخواهیم داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم محصولات تولیدی کشاورزی بازار رسانی لازم برای مصرف داخلی و صادرات داشته باشند و کشاورزان از تولید محصولات خود ضرر نکنند، بخش کشاورزی و کشاورزان آمادگی لازم برای جهش تولید را دارند.

ملکزاد گفت: در صورتی که تولید در بخش کشاورزی را افزایش دهیم اما نتوانیم بازار رسانی لازم را داشته باشیم علاوه بر اینکه ضررو زیادی به کشاورزان وارد می کنیم، منابع طبیعی کشورا را دچار آسیب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R1342/P1010113/S7,83/CT2 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی بخش کشاورزی بازار رسانی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهاد‌های دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران در حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهاد‌ها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

وی با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور اذعان داشت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

وی در مورد توزیع بذر کلزا نیز تصریح کرد: برای سال زراعی جاری نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع اراقام داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت