Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:41:19 GMT

استقبال پایین اصفهانی‌ها از کارگو ترمینال اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۴۵۸۳

استقبال پایین اصفهانی‌ها از کارگو ترمینال اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به طور قطع کارگوترمینال اصفهان با پتانسیل بالای صادراتی خود در شرایط کنونی می تواند موجب احیای بخش کشاورزی استان شود، اما متاسفانه کشاورز و باغدار ما با بی اعتمادی به پتانسیل های استان، حاضر نیستند محصول خود را از مبدا کارگو اصفهان صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارسال محموله های صادراتی از کارگو ترمینال اصفهان به کشور کویت، اظهار کرد: اگرچه این پایانه بار با گذشت بیش از یک دهه، نیمه دوم سال گذشته به بهره برداری نیست، اما گویا در استان هنوز تولیدکنندگان به این زیرساخت اعتماد کامل ندارند و از مبداهای صادراتی دیگر استان ها محصولات خود را صادر می کنند.

وی با بیان اینکه صادرات از کارگوترمینال اصفهان اتفاق مبارکی است، در مورد ارسال چند محموله صادراتی از این پایانه به مقصد کویت، گفت: با پیگیری های صورت گرفته استان های همجوار همچون چهارمحال و بختیاری و یا خوزستان از این زیرساخت بیشتر از اصفهانی ها استقبال کرده اند و محموله های صادراتی شامل میگو، ماهی، بامیه و ... بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان توضیح داد: از اواخر فروردین امسال دو سورت پرواز باری با ظرفیت ۱۱ و ۲۳ تن به مقصد کویت انجام شد، همچنین شرکت پرشین کارگو در اقدامی با جذب محصولات صادراتی دیگر استان ها در هشتم اردیبهشت امسال، امکان پرواز باری با ظرفیت ۸۰ تن به فرودگاه اصفهان را فراهم کرد و این محموله نیز به کویت صادر شد.

وی درباره استقبال پایین اصفهان از ظرفیت کارگو ترمینال اصفهان، گفت: متاسفانه اصفهانی ها قدر داشته های خود را نمی دانند و برخی از شرکت های کارپرداز صادراتی، در پشت پرده و با خودزنی محصولات صادراتی استان را روانه دیگر مناطق می کنند.

صادقی با اشاره به پتانسیل بالای اصفهان در بخش محصولات کشاورزی همچون تولیدات گلخانه ای و صیفی جات، تصریح کرد: به طور قطع کارگوترمینال اصفهان با پتانسیل بالای صادراتی خود در شرایط کنونی می تواند موجب احیای بخش کشاورزی استان شود، اما متاسفانه کشاورز و باغدار ما با بی اعتمادی به پتانسیل های استان، حاضر نیستند محصول خود را از مبدا کارگو اصفهان صادر کنند و همانند گذشته تولیداتشان را از مبادی دیگر شهرها صادر می کند.

وی تاکید کرد: اصفهان از این ظرفیت هنوز بهره مناسبی نبرده و اگرچه طی سالیان گذشته سرمایه گذاری برای کارگو ترمینال اصفهان از سوی بخش خصوصی انجام شد، اما گویا هنوز برنامه مدونی برای بازگشت این سرمایه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد که با تغییر شیوه مدیریت استان در راستای توسعه صادرات حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارگو ترمینال اصفهان صادرات کشاورزی کارگو ترمینال اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در حالی امروز آغاز به کار کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان قمی در خوشه و بخش‌های صنعتی کفش ماشینی، سنگ‌های تزیینی، محصولات کشاورزی، فرش دستبافت و محصولات بهداشتی و آرایشی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، تولیدی و کشاورزی قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو امروز برای ششمین دوره گشایش یافت. این نمایشگاه تا دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو