Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید آرش حسینی میلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال آلودگی سبزیجات و برخی صیفی‌جات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران با توجه به شیوع کرونا تا چه میزان است، گفت: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌هایی که انجام شده تا در هنگام آبیاری سبزیجات از آب فاضلاب استفاده نشود، اما تا زمانی که کل سیستم جمع‌آوری فاضلاب و انتقال آب به سیستم تصفیه‌خانه‌ها تکمیل نشود، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مسئله حل شود و ما همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در جنوب تهران وجود دارد. بخشی از آبیاری این مزارع، توسط حق‌آبه‌ای است که به صورت طبیعی دارند، انجام می‌شود و بخشی هم توسط آب‌های سطحی و فاضلاب‌های شهری که از کنار مزارع عبور می‌کنند، آبیاری می‌شوند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برخورد‌های جدی نسبت به آبیاری سبزیجات با فاضلاب انجام شده است گفت: وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی را در این خصوص انجام داده است، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست و تا زمانی که این مشکل ریشه‌ای حل نشود، با چنین معضلی روبه‌رو هستیم.

حسینی میلانی افزود: تمام مجموعه‌ها اعم اداره کل محیط زیست، جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه‌ای، شهرداری و فرمانداری و... باید برای مقابله با آبیاری توسط فاضلاب‌های شهری بسیج شوند.

وی ضمن هشدار به مردم درباره مصرف سبزیجات با شیوع کرونا گفت: مصرف سبزیجات در سبد غذایی مردم بسیار اهمیت دارد و تامین ویتامین‌های لازم از این سبزیجات در فرهنگ غذایی شهروندان وجود دارد، اما باید به رعایت نکات بهداشتی در هنگام مصرف این مواد به طور جدی توجه کرد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون در شرایط کرونا هستیم و از این رو ضدعفونی کردن سبزیجات بسیار اهمیت دارد،گفت: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، مواد غذایی خام همچون سبزیجات را باید به صورت کامل با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی انجام شود.

میزان

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس کمیته محیط زیست سید آرش حسینی میلانی آلودگی سبزیجات و برخی صیفی‌جات سبزیجات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران شیوع کرونا عضو شورای شهر ضدعفونی کردن سبزیجات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس کمیته محیط زیست شیوع کرونا عضو شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان