Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:10:01 GMT

نحوه راه اندازی نرم افزار حسابداری فروشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۵۶۷۴

نحوه راه اندازی نرم افزار حسابداری فروشگاهی

ما در این مقاله در چند مرحله به زبان ساده راه اندازی نرم افزار حسابداری فروشگاهی را برای افراد مبتدی آموزش می دهیم. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ بازار نظرات - اخبار بازار -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شاید در ابتدا به نظر برسد راه اندازی نرم افزار  حسابداری  فروشگاهی کاری سخت و پیچیده است و احساس سردرگمی کنید، حق با شماست اگر راه اندازی اولیه نرم افزار حسابداری به صورت درست و اصولی انجام نشود قطعا باعث سردرگمی و دلسرد شدن شما خواهد شد و در آینده ای نچندان دور خسارات جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مقاله در چند مرحله به زبان ساده راه اندازی   نرم افزار حسابداری    فروشگاهی را برای افراد مبتدی آموزش می دهیم.

معرفی اطلاعات، مرحله اول

این مرحله برای فروشگاه های تازه تاسیس یا فروشگاه هایی که قبل از تهیه نرم افزار حسابداری فروشگاهی سابقه فعالیت داشتند یکسان است.در این مرحله فقط اطلاعات عناوین و دسته بندی های بخش ها باید معرفی شود و نیاز به درج مانده حساب ها یا موجودی ها نیست و سرعت عمل در ثبت اطلاعات مهم نیست.

معرفی اشخاص

در این بخش باید دسته بندی ها و مشخصات هر فردی که با آن مراوده مالی دارید را معرفی کنید، از جمله پرسنل، همکاران، مشتریان، ویزیتورها و غیره، توجه داشته باشید در این مرحله معرفی اطلاعات فردی از جمله نام، آدرس و تلفن کفایت می کند و نیاز به ثبت مانده حساب بستانکاری یا بدهکاری قبلی اشخاص نیست مانده حساب ها بعد از پایان مرحله اول معرفی اطلاعات باید وارد شود.

معرفی کالاها

در این بخش تمامی کالاها و دسته بندی های محصولاتی که برای فروش ارائه می نمایید را معرفی کنید از جمله معرفی دسته بندی ها، نام کالا، قیمت خرید و فروش، شماره فنی و بارکد و غیره، توجه داشته باشید در مرحله اول معرفی اطلاعات نیازی به ثبت موجودی انبار کالاها نیست چون در صورت طولانی شدن ثبت کالاها احتمال به هم خوردن موجودی ها بسیار زیاد است.

معرفی خدمات

اگر شغل شما خدماتی است و کارهایی انجام می دهید که بابت آن اجرتی دریافت می کنید از جمله اجرت تعمیرات، اجرت نصب و غیره یا هر نوع خدماتی که بابت آن مبلغی از مشتری دریافت می کنید، آن خدمات را در این بخش باید معرفی کنید.

معرفی حساب های بانکی

در این بخش تمامی حساب های بانکی خود را معرفی کنید توجه داشته باشید در مرحله اول معرفی اطلاعات، نیاز به درج موجودی ریالی فعلی حساب یا همان آخرین مبلغ مانده حساب نیست.

چک های دریافتی اول دوره

در این بخش چک های دریافتی که قبل از راه اندازی   نرم افزار حسابداری فروشگاهی   از مشتریان دریافت نموده اید و هنوز وصول نشده اند یا موعد سر رسید آنها هنوز نرسیده است را معرفی نمایید.توجه داشته باشید چک های دریافتی که قبلا وصول شده اند را نیازی نیست در سیستم ثبت کنید.

 

چک های پرداختی اول دوره

در این بخش چک هایی که از دسته چک شخصی خودتان قبل از راه اندازی نرم افزار حسابداری به اشخاص پرداخت نموده اید و هنوز پاس نشده اند یا هنوز سررسید آنها نرسیده است را معرفی نمایید.توجه داشته باشید چک های پرداختی که قبلا پاس شده اند را نیازی نیست در سیستم ثبت کنید.

مرحله دوم ویژه فروشگاه های با سابقه

این مرحله ویژه فروشگاه های دارای سابقه فعالیت می باشد و فروشگاه های تازه تاسیس نیاز به انجام این مراحل ندارند.در این مرحله فقط باید موجودی ها و مانده حساب های موارد معرفی شده در مرحله اول معرفی اطلاعات ثبت شود توجه داشته باشید سرعت عمل در این مرحله بسیار حائز اهمیت است تا موجودی ها و مانده حساب ها به هم نخورد.

ثبت مانده حساب اشخاص

در این مرحله ابتدا لیستی از مانده حساب بدهکاران و طلبکاران تهیه نمایید و اشخاص ثبت شده در مرحله اول را ویرایش و آخرین مانده حساب بدهکاری و بستانکاری اول دوره آنها را ثبت نمایید.

موجودی اولیه حساب های بانکی

در این مرحله موجودی لحظه ای حساب های بانکی را از طریق همراه بانک یا دستگاه کارتخوان تهیه نمایید و همان لحظه در نرم افزار حسابداری ثبت نمایید.

موجودی نقدی صندوق

در این مرحله موجودی نقدی صندوق یا همان دخل فروشگاه را شمارش و همان لحظه در نرم افزار حسابداری ثبت نمایید.

شمارش موجودی کالاها

در این مرحله لازم است فروشگاه تعطیل شود تا روند کار شمارش با سرعت و تمرکز کامل انجام شود.با توجه به احتمال زیاد بودن کالاها و نیاز به سرعت عمل بالا برای شمارش موجودی اجناس از چند نفر دیگر کمک بگیرید، سپس لیستی از کالاها تهیه نمایید و حداکثر در یک الی دو روز کاری تمامی اجناس را شمارش و موجودی فعلی کالاها را در لیست ثبت نمایید.

ثبت موجودی کالاها

پس از تهیه لیست موجودی کالاها تقریبا سخترین بخش کار انجام شده است و می توانید در اسرع وقت موجودی ها را با آرامش در نرم افزار حسابداری ثبت نمایید و نیاز به سرعت عمل بالا نیست.برای محاسبه سود و زیاد دقیق و جلوگیری از اشتباه حداکثر تا 7 روز کاری موجودی کالاها را در سیستم ثبت نمایید.

مرحله دوم ویژه فروشگاه های تازه تاسیس

این مرحله ویژه فروشگاه های تازه تاسیس می باشد و فروشگاه های با سابقه نیاز به انجام این مراحل ندارند.

موجودی اولیه حساب های بانگی

در این مرحله موجودی لحظه ای حساب های بانکی را از طریق همراه بانک یا دستگاه کارتخوان تهیه نمایید و همان لحظه در نرم افزار حسابداری ثبت نمایید.

ثبت فاکتورهای خرید اول دوره

در فروشگاه های تازه تاسیس پس از انجام مرحله اول معرفی اطلاعات فقط کافیست فاکتور کالاهای خریداری شده را ثبت نمایند تا تمامی موجودی ها و مانده حساب ها به صورت اتومات در حساب اشخاص و موجودی بانک ها و موجودی انبار افزوده شود.

پایان راه اندازی و ثبت عملیات روزانه

تبریک میگم نرم افزار حسابداری فروشگاهی شما راه اندازی شد، از این پس فقط کافیست فاکتورهای خرید، فروش و دریافت و پرداخت های روزانه را ثبت نمایید.توجه داشته باشید اطلاعات اولیه ثبت شده پس از پایان راه اندازی دیگر هرگز نباید دستکاری شوند مگر در صورتی که اشتباهی در شمارش و ثبت اطلاعات اول دوره رخ داده باشد.

برای مشاهده مانده حساب های اشخاص و موجودی ها فقط کافیست به منوی گزارشات نرم افزار حسابداری فروشگاهی مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نرم افزار حسابداری فروشگاهی راه اندازی نرم افزار ویژه فروشگاه توجه داشته باشید موجودی کالاها مانده حساب ها تهیه نمایید دسته بندی ها مرحله اول معرفی کنید موجودی ها سرعت عمل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان رصد فعالیتهایشان به طور کامل فراهم شده است.
محسن صیادی افزود: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد مجوز کسب گرفتند.

دیگر خبرها

  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی