Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:50:24 GMT

چند خبر از جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۵۷۸۰

چند خبر از جنوب کرمان

صدور مجوز تاسیس ۴۰ کانون فرهنگی هنری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان از صدور مجوز تاسیس ۴۰ کانون فرهنگی هنری در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، سهمیه سال ۹۸ ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برای تاسیس کانون فرهنگی هنری ۴۰  کانون بوده که طی ۲ مرحله مجوز تاسیس این کانون‌ها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید خوبی‌زاده افزود: با احتساب کانون‌های فرهنگی هنری جدید، آمار این کانون‌ها در جنوب کرمان به ۴۹۶ واحد رسید و در مجموع بیش از ۹۵ درصد کانون‌های این منطقه در روستاها قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان جیرفت با ۱۰۴ و شهرستان قلعه‌گنج نیز با ۱۰۳ کانون فرهنگی، دارای بیشترین آمار کانون فرهنگی هنری در جنوب کرمان هستند.

 اجرای طرح خانه‌های نورانی

مسوول قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: طرح خانه‌های نورانی تا پایان ماه مبارک رمضان با تاکید بر ایجاد زمینه‌های انتشار بیشتر آیه‌های قرآن در فضای مجازی اجرا می‌شود.
حجت الاسلام جعفر نیک‌نفس افزود: خانه‌های نورانی برگرفته از حدیث پیامبر اکرم (ص) است که فرموند «خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید».

وی تصریح کرد: این طرح با برخورداری از ثقل محتوایی و علمی در پنج رشته تفسیر و معارف قرآنی، آموزه‌های نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، آموزش قرائت و حفظ و همچنین اخلاق و تربیت دینی در منابع اسلامی ارائه شده است.

وی یکی دیگر از بخش‌های طرح خانه‌های نورانی را پخش تلاوت زنده قاریان معروف کشور عنوان کرد و گفت: پخش زنده تلاوت‌ها ۲۰ دقیقه قبل از اذان مغرب در فضای اینستاگرام ارائه می‌شود که این مهم هر روز در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی "خانه های نورانی" اطلاع رسانی می‌شود.

نیک‌نفس به برگزاری مسابقات روزانه خانه‌های نورانی اشاره کرد و افزود: معارف و تفسیر قرآن، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، تلاوت روزانه به همراه ترجمه از محورهای مسابقه است که هر شب چند سوال مطرح می‌شود.

مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مراسم معنوی شب‌های قدر صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نهایتا تا ۲ ساعت می‌تواند برگزار شود.

علی اصغر خیرخواه افزود: با توجه به فرا رسیدن شب‌های معنوی قدر، اهمیت برگزاری دعا و نیایش در این شب‌ها و فرمایش مقام معظم رهبری در ستاد ملی مبارزه با کرونا در این خصوص، براساس جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد مراسم معنوی شب‌های قدر با رعایت کامل و راهنمایی‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در مساجد برگزار شود.

وی تصریح کرد: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است و در صورت نبود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

خیرخواه ادامه داد: رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان‌ها الزامی است و باید از سوی هیات‌امنای مساجد و بسیج محله ممنوع بودن حضور بیماران خاص، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان اطلاع رسانی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان داشت: در مساجد باید از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات جدا خودداری شود و جلسه‌های مداحان مشهور می‌تواند در فضاهای باز مانند ورزشگاه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

 اهمیت حوزه آبخیزداری در شهرستان فاریاب

فرماندار فاریاب با بیان اینکه ۹۳ درصد از سطح این شهرستان را حوزه‌های آبخیز تشکیل می‌دهد، گفت: این میزان شامل ۲۴۰ هزار مترمربع از مساحت این شهرستان است.

علی نیکنفس افزود: پروژه‌های آبخیزداری در قالب احداث بندهای سنگی ملاتی و خاکی در این شهرستان اجرایی شده که موجب تقویت منابع آب زیر زمینی از جمله قنوات شده است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و نهادینه‌سازی استفاده درست از این منابع از مهم‌ترین اهداف پیش رو است و حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

نیک نفس به وجود اقلیم ییلاق و قشلاق در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بهترین سطح جنگل‌های استان کرمان در شهرستان فاریاب بوده و جنگل مهروئیه فاریاب نیز ثبت ملی است.

وی ادامه داد: همچنین جنگل‌های دره شور، گلاشگرد و جنگل‌های زهمکان و موردان این شهرستان نیز در نوع خود منحصر به فرد هستند.

فرماندار فاریاب گفت: طی بارندگی‌های سال گذشته سازه‌های آبخیزداری منطقه حدود سه میلیون و ۳۱۱ هزار و ۱۵۲ متر مکعب آبگیری شده و به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان پنج سایت دیگر در این حوزه نیز در حال اجرا است.

 وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی این شهرستان باعث شد خساراتی که طی هر بارندگی داشتیم به حداقل برسد.

 پلیس جیرفتی به رشوه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی دست رد زد

سرهنگ رضا محمدرضایی فرمانده انتظامی جیرفت از رد رشوه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی توسط مامور وظیفه شناس در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری محور جیرفت - کرمان حوالی پلیس راه به یک دستگاه کامیون مشکوک شده که پس از متوقف کردن خودرو و بررسی‌های بعدی مشخص شد کامیون حامل مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی جیرفت ادامه داد: راننده این کامیون به مامور مواد مخدر پیشنهاد رشوه می‌دهد تا از دستگیری وی و کشف مواد جاساز شده در داخل خوردو صرف نظر کند.

 وی تصریح کرد: بلافاصله مامور وظیفه شناس مراتب را به فرماندهی و مسوولان امر اطلاع می‌دهد و ضمن هماهنگی، موضوع پیشنهاد رشوه صورتجلسه و کامیون هم برای بازرسی به مقر انتظامی منتقل شد.

سرهنگ محمدرضایی گفت: در بازرسی از کامیون تعداد ۱۰۸ بسته آب‌بندی شده مواد مخدر از نوع تریاک به وزن ۳۱۸ کیلو و ۵۰۰ گرم کشف و در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی بازداشت و کامیون نیز توقیف شد.

افزایش بازرسی از اصناف فاریاب
مسلم مروجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از افزایش بازرسی از اصناف شهرستان فاریاب با هماهنگی دادستان و فرماندار این شهرستان خبر داد.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان، کارشناسان بازرسی این سازمان در شهرستان‌های مختلف حضور یافته و از اصناف بازرسی خواهند کرد.
مروجی افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستان و فرماندار فاریاب، بازرسان سازمان ضمن بازرسی از ۲۴۰ واحد صنفی مختلف این شهرستان، به تخلف‌های صنفی رسیدگی کردند.
وی تصریح کرد: ۴۳ واحد صنفی متخلف شناسایی شد که بیشتر شامل نانوایی‌ها، پوشاک، مواد خوراکی و عاملان توزیع اقلام تنظیم بازار بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با سامانه ۱۲۴ سازمان تماس بگیرند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت انتظامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت انتظامی کانون فرهنگی هنری خانه های نورانی منابع طبیعی برگزار شود جنوب کرمان مواد مخدر کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارندگی ها در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد