Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:07:33 GMT

هر هفته سهام یک شرکت خصوصی عرضه شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۰۴۶

هر هفته سهام یک شرکت خصوصی عرضه شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی مقبول و با تقدیر از جهد و اشتیاق بخش خصوصی برای پیوستن به بورس، گفت: امیدواریم طی برنامه‌ای مدون ترتیبی اتخاذ شود که دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه) نود و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و بررسی مشکلات تسهیلات گیرندگان ارزی موضوع جزء "د" بند ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ و مشکلات صادر کنندگان در رابطه با تصمیمات بانک مرکزی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۱۳۹۹ و رفع تعهد ارزی سال ۱۳۹۸ در دستور کار این جلسه شورا قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد دژپسند در این نشست با تاکید بر ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی مقبول و با تقدیر از جد و جهد و اشتیاق بخش خصوصی برای پیوستن به بورس، اظهار کرد: امیدواریم طی برنامه‌ای  مدون ترتیبی اتخاذ شود که دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

نمره قابل وزارت اقتصاد در مقابله با کرونا

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه حمایت از بخش خصوصی در شرایط کرونا، ما از همه بخش‌ها پیش‌روتر بودیم و وقتی پیشنهاد امهال مالیاتی مودیان آسیب دیده از کرونا را ارائه دادیم، هنوز این موضوع، زیاد جدی نشده بود و حتی اتاق‌های بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون و اصناف هم یک هفته بعد، پیشنهاد خود را در این خصوص مطرح کردند.

به گفته وزیر اقتصاد، تدابیر متخذه توسط دولت و همکاری بخش خصوصی با سایر قوا موجب شد در خیلی زمینه‌ها در شرایط کرونایی، نمره قابل قبولی بگیریم.

میزان سرمایه مورد نیاز برای تحقق جهش تولید

دژپسند افزود: حداقل هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق جهش تولید نیاز است که باید بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی با هم افزایی، در این امر مهم نقش آفرین باشند.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به اهمیت مدیریت شرایط اقتصادی پساکرونا در راستای تحقق جهش اقتصادی، ارائه پیشنهادات مشخص از سوی فعالان بخش خصوصی در این ارتباط مورد انتظار است؛ لذا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نسبت به جمع آوری و تجزیه و تحلیل پیشنهادات اقدام و نتیجه برای بررسی و تصمیم گیری در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد فرهاد دژپسند بورس واگذاري سهام بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد