Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:19:39 GMT

نگاهی به جنگ رسانه‌ای جبهه باطل از زمان آدم تا ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۴۳۶

نگاهی به جنگ رسانه‌ای جبهه باطل از زمان آدم تا ویروس کرونا

حجت الاسلام محمدحاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به سابقه جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان علیه پیامبران الهی و به ویژه رسول اکرم (ص) به خبرنگار معارف ایرنا گفت: امروز نیز دشمنان با حربه های مختلف مانند جنگ رسانه ای و جنگ سایبری و حتی گاهی جنگ بیولوژیکی در جنگ تبلیغاتی علیه جبهه مقاومت و در راس آن ایران اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا دیدیم که دشمنان با هزاران دروغ و مساله سازی و تحریف، اخبار را وارونه جلوه دادند؛ منشا بیماری کرونا را طلاب قم و طلاب چینی قلمداد کردند که بعد معلوم شد این نظریه بی اساس است. آنها ایران را متهم به کتمان شمار مردگان کردند و ایران را در کنترل بیماری کرونا ناتوان خواندند درحالی که امروز بهترین کارنامه در بین کشورهای پیشرفته مربوط به ایران است.

نماینده مرم زنجان در مجلس خبرگان ادامه داد: صحنه های زیبای جانفشانی پزشکان، پرستاران و دیگر اقشار جامعه را سانسور کردند و به دنبال تزریق ترس و ناامیدی هر چه بیشتر درجامعه بودند. آنان باورهای دینی را به تمسخر گرفتند و با ادامه تحریم های ظالمانه خود، وعده های پوشالی کمک به ملت ایران دادند. در واقع اینها استمرار همان جریانی است که از زمان آدم تا خاتم و تا امروز در برابر جبهه حق وجود دارد و جبهه مقاومت در مقابل این هجمه تبلیغاتی ایستادگی و مقابله می کند.

وی افزود: قرآن در شرح حال مردان بزرگ مقاومت یعنی پیامبران به ایستادگی آنان در مقابل جنگ تبلیغاتی و هجمه های دشمنان اشاره می کند. البته این هجمه ها امروز نیز وجود دارد و بعضی از مدعیان مسلمانی، آیات قرآن را خواب های پیامبر اکرم (ص) می دانند یا آیات قرآن را شعر قلمداد می کنند.

این حافظ قرآن افزود: حربه های تبلیغاتی دشمنان علیه پیامبران در محورهای تمسخر، تحقیر ، دادن نسبت های ناروا و برچسب زدن مانند دروغگویی خیالاتی بودن، نادان و سبک مغز بودن شکل می گرفت و حتی گاهی پیامبران را شاعر یا مجنون قلمداد می کردند.

وی ادامه داد: از دیگر حربه ها می توان به جنگ تبلیغاتی، غوغاسالاری و جلوگیری از انتشار پیام پیامبران الهی اشاره کرد که به عنوان نمونه در ایه ۲۶ سوره فصلت اینگونه آمده است که مشرکان می گفتند  قرآن را گوش نکنید و جنجال کنید تا شاید پیروز شوید.

حاجی ابوالقاسم ایجاد تردید و شبهه افکنی را یکی دیگر از حربه های دشمن دانست و افزود: فریب و تطمیع و تهدید نیز در این راستا بود به گونه ای که فرعون به حضرت موسی گفت اگر خدای دیگری معرفی کنی تو را به زندان می  اندازم.

وی از فشار اقتصادی و تحریم به عنوان عاملی دیگر یاد کرد و گفت: در آیه هفتم سوره منافقون می خوانیم که منافقان به یکدیگر سفارش می کردند که اطرافیان پیامبر را تحریم کنید تا آنها رسول خدا (ص) را رها کنند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام افزود: جلوه هایی از هجمه تبلیغاتی دشمن علیه پیامبر اکرم (ص) در آیه سوم سوره انبیاء آمده که می گفتند پیامبر مانند سایر انسان هاست و چرا باید از او پیروی کنیم و تناقض های رفتاری مشرکان در این هجمه مشخص است. چون از یک سو پیامبر را بشری مانند خود می دانند و از طرف دیگر می گویند ساحر است.

این استاد حوزه ادامه داد: دشمنان به پیامبر اتهام می زدند که مطالب او خواب های پریشان است. گاهی پیامبر را دروغگو می شمردند و گاهی او را شاعر می نامیدند که بخشی از این اتهامات در آیه ۳۶ سوره انبیاء آمده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مقاومت محمد حاجی ابوالقاسم دولابی پیامبر اکرم قرآن کریم پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مقاومت پیامبر اکرم قرآن کریم ویروس کرونا مقاومت پیامبر اکرم قرآن کریم جنگ تبلیغاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مسؤل مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه افزود: خدمات ارزشمند شهدای گرانقدر در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خدماتی ارزشمند و بزرگ است که ما باید همواره قدردان نقش بی بدیل شهیدان در امنیت روز افزون جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان این نظام با طراحی‌ها و توطئه‌های مختلف یک روز با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری و روز دیگر با ایجاد فتنه، اغتشاش و ترویج فرهنگ بی حجابی و بد حجابی در داخل کشور را می‌آوردند و باید مردم ولایتمدار کشورمان بویژه جوانان و نوجوانان مومن ایران اسلامی هوشیار و با بصیرت باشند تا توطئه‌های آنان خنثی و نابود شود.

سردار سرتیپ رستگار پناه با تاکید بر آمادگی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه، بسیج و ارتش افزود: دشمنان در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی ناتوان هستند و به همین سبب می‌کوشند از طریق جنگ نرم رسانه‌ای فرهنگی، بویژه فرهنگ ابتذال بی حجابی به کشور ضربه بزنند که باید در برابر آنان هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: عملیات بزرگ و به یاد ماندنی وعده صادق در واقع پاسخ محکم و دندان شکن به تعرض رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • خرید باشگاه هوادار یک شایعه تبلیغاتی بود!
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر