Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر بهشتی، با اشاره به آزادسازی معامله سهام عدالت طی ماه اخیر، اظهار کرد: سهام عدالت در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به مردم اختصاص داده شد، اما مالکیت آن غیرقابل انتقال بود که اخیرا امکان آزادسازی و مدیریت آن فراهم شده و مردم می‌توانند سهام خود را در بازار سرمایه خرید و فروش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برخلاف گذشته، امروز مردم این اختیار را دارند که بستگی به شرایط و اختیار خودشان، سهام خود را مدیریت کنند؛ از این رو باید حساب و کتاب کرده و در صورت تمایل، نسبت به خرید، فروش و یا حفظ سهام خود اقدام کنند.

بهشتی به ساز و کار خرید و فروش سهام در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه انواع سهام شرکت‌ها با شاخص‌های متفاوت و در حال نوسان در بازار بورس عرضه می‌شود، مردم باید دانش خود را در این زمینه ارتقا داده و سپس نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تشریح کرد: طی روزهای اخیر، فعالیت برجسته‌ای در کشورمان به راه‌افتاده و علاقه برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیشتر شده است؛ به این دلیل که سایر بازارها تعطیل شده و "بازار سرمایه" تنها بازاری است باقیمانده، به همین جهت باتوجه به شرایط کرونایی و بیکاری، علاقه و دانش عمومی مردم در مورد سرمایه‌گذاری در بورس افزایش می‌یابد.

وی در خاتمه تاکید کرد: به نظر می‌رسد که مردم کشورمان بعد از این، در مورد سهام‌داری و خرید و فروش سهام اطلاعات بیشتری داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد بیکاری خرید و فروش سهام سهام عدالت خرید و فروش سهام بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت