Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@19:03:40 GMT

راهکار توییتر برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۰۸۳

راهکار توییتر برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست کرونا

توییتر اعلام کرد از این پس پست‌هایی را که درباره ویروس کرونا اطلاعات غلط منتشر ‌کنند مشخص خواهد کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا به معضل اصلی این روزها در اکثر کشورهای جهان  تبدیل شده است. از زمان شیوع این ویروس دائما شایعات متعددی درباره آن منتشر می‌شود که باعث نگرانی افراد و همچنین انتشار اطلاعات نادرست درباره وضعیت این ویروس می‌شود؛ در همین جهت، شبکه‌های اجتماعی کمر همت بسته‌اند تا از انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت توییتر اعلام کرد توییت‌هایی  را که اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا منتشر می‌کنند با نشانه‌گذاری مشخص و کاربر را به سمت اطلاعات و منابع موثق مربوط به این بیماری راهنمایی می‌کند.

نشانه‌گذاری‌های توییتر به یک منبع قابل اعتماد پیوند داده شده است و کاربران پس از مشاهده این برچسب در توییت‌ها، می‌توانند با کلیک روی آن به اطلاعات صحیح درباره کرونا دسترسی داشته باشند. علاوه بر این در صورتی که توییت منتشر شده با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی مغایرت داشته باشد، توییتر به طور کامل پست منتشر شده را مخفی می‌کند و به کاربران اطلاع می‌دهد که این پست در حال انتشار اطلاعات غلط است؛ اما کاربران با کلیک روی آن می‌توانند محتوای منتشر شده را مشاهده کنند.

همچنین توییتر برای ارزیابی محتوای غلط درباره این ویروس آن‌ها را در سه دسته زرد، نارنجی و قرمز قرار داده است؛ محتواهایی که رنگ زرد دارند صرفا برچسب غلط بودن اطلاعات را دریافت خواهند کرد؛ محتواهای دسته نارنجی، هشدار پوشش توییت منتشر شده و محتواهای قرمز به طور کامل از توییتر حذف خواهند شد.

توییتر از ماه فوریه امسال و با هدف جلوگیری از انتشار بیش از حد اخبار غلط درباره کرونا اعلام کرده بود که قصد دارد توییت‌هایی که اطلاعات نادرست درباره کرونا منتشر می‌کند را حذف کند؛ اما اقدام جدید این شرکت توییت‌ها را در سه دسته‌بندی قرار می‌دهد و از حذف شدن بی مورد پست‌ها جلوگیری خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: توییتر کرونا ویروس کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا منتشر شده توییت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم

اثری تازه از سوی بسیج دانشجویی با موضوع «نامه‌ای برای تو» در قالب نماهنگ منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،اثری تازه از سوی بسیج دانشجویی با موضوع «نامه‌ای برای تو» در قالب نماهنگ منتشر شد.

این اثر به دنبال برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا و اروپا با دانشجویان آزادی خواه رخ داده است.

این نماهنگ به نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد