Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا از شروع فاز دوم استقرار پلیس گمرک در بنادر و پایانه‌های مرزی کشور خبر داد. تاریخ انتشار: 14:30 - 23 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۱۹۸

خبرگزاری میزان - سرهنگ هادی رفیعی کیا اظهار داشت: در اجرای تدبیر سردار فرمانده ناجا فاز دوم استقرار پلیس در بنادر و پایانه‌های مرزی کشور کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، استقرار پلیس در بنادر ملوانی کشور و در استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان با شروع ساماندهی این بنادر از سوی سازمان‌های متولی همانند بنادر و دریانوردی و گمرک انجام خواهد شد.

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ادامه عنوان کرد: استقرار پلیس در گمرکات مرزی رازی، تمرچین، منطقه آزاد ارس، جلفا، منطقه آزاد انزلی، آستارا، لطف آباد، دوغارون، میر جاوه، منطقه ویژه اقتصادی سیر جان، ماهیرود، مهران، بازارچه مرزی شیخ صلح، خسروی، منطقه ویژه اقتصادی کاوه، اینچه برون، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، نوشهر، بندر امیر آباد، بیله سوار، سیرانبند بانه، فرودگاه پیام استان البرز، گمرک غرب تهران و گمرک شهریار در دستور کار پلیس و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که در نیمه اول سال جاری موضوع جانمایی و استقرار در آن‌ها عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی خرید و فروش اقلام ممنوعه در فضای مجازی

سرهنگ رفیعی کیا تصریح کرد: تجربه‌ای که از استقرار پلیس در فاز اول و در ۱۱ مرز ورودی کشور به دست آمده اهمیت و اولویت اشرافیت اطلاعاتی برحوزه‌های قانونی، ساختارها، فرآیند‌ها و تجارت را بیشتر از گذشته به اثبات رساند.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی پلیس که از اولویت‌های ابلاغی ناجاست با در اختیار گرفتن فناوری‌های نوین و تجهیز مرکز پایش هوشمند پلیس گمرک در مرکز آغاز شده و تکمیل آن در نیمه اول سال جاری گام بسیار مهمی در جمع آوری اطلاعات و کنترل هوشمند واردات و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس امنیت اقتصادی استقرار پلیس پلیس گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است