Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:41:11 GMT

۳۰۰ هزار دلار صنایع دستی از گلستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۴۷۴

۳۰۰ هزار دلار صنایع دستی از گلستان صادر شد

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واقعیت این است در حوزه صنایع دستی بخش قابل توجهی از صادرات به شکل چمدانی انجام می‌شود و عدد دقیقی از میزان صادرات واقعی در دست نیست.

وی توضیح داد: بعضی از اقلام صادراتی که در گمرکات ثبت می‌شوند و آن هم غالباً چمدانی است و همچنین بر اساس خود اظهاری هنرمندان و افراد فعال در این حوزه و ارزیابی و بررسی اداره کل میزان صادرات صنایع دستی استان تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: بر اساس ارزیابی‌ها و تخمین‌های انجام شده سال گذشته ۳۰۰ هزار دلار تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این ۳۰۰ هزار دلار بدون میزان صادرات فرش دستبافت است، ادامه داد: به طور قطع و یقین بحث شیوع بیماری کرونا در ورود و خروج مسافران و گردشگران تأثیرگذار بوده و این اثرگذاری را در میزان صادرات چمدانی تولیدات صنایع دستی هم شاهد بوده‌ایم.

تجری با اشاره به اینکه ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی استان در  ۸۰ رشته صنایع دستی فعال هستند، تصریح کرد: امسال تدوین برنامه و نقشه راه تولیدات صنایع دستی استان در دستور کار قرار دارد در آن به موضوع تجاری‌سازی و برندسازی محصولات صنایع دستی توجه ویژه خواهد شد.

کد خبر 4923889

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد تجری اداره کل میراث فرهنگی گلستان گرگان صادرات غیرنفتی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان زلزله بیرجند مواسات بسته معیشتی میزان صادرات صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور