Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایتی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا فعالیت های ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی دنبال می شود، گفت: مراحل پایانی ارزیابی دستگاه های اجرایی در بحث اقامه نماز از طریق سامانه سجاده در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، صبح امروز(۲۳ اردیبهشت) در نشست شورای اقامه نماز این استان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان و همچنین تعطیلی و محدودیت های اعمال شده در سطح مساجد و ادارات، فعالیت های فرهنگی و ترویجی  حوزه اقامه نماز استان به سمت حضور فعالانه در فضای مجازی سوق داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فیض الله رضایتی» تصریح کرد: برگزاری مسابقات پیامکی نماز با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صدا و سیمای مرکز استان ایلام، برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام شیوع کرونا به عنوان شیوه ای مناسب برای آشنایی با معارف دینی در فضای مجازی و نشر مبانی و اهمیت نماز در دین مبین اسلام و ترویح و توسعه فرهنگ نماز در فضای مجازی از جمله برنامه هایی بوده که در عرصه فضای مجازی برگزار شده است.

 

وی با تقدیر از دستگاه های اجرایی استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ نماز، ابراز کرد: ارزیابی دستگاه اداری و اجرایی استان در بحث اقامه نماز از طرق سامانه سجاده در حال اجراست و مراحل پایانی این ارزیابی ها انجام می شود که امید است ارزیابی دقیقی از اقامه نماز در سطح دستگاه های اجرایی در سال ۹۸ داشته باشیم.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با تاکید بر  حضور دستگاه های فرهنگی استان در فضای مجازی به منظور ترویج شعائر دینی، گفت: هم اکنون  فضای مجازی بهترین راهکار و فرصتی است که می توان به نشر معارف دینی کمک کند، کرونا وجود دارد و سلامتی جامعه را به خطر انداخته است اما افزایش سطح سلامت معنوی جامعه می تواند به امر مبارزه با کرونا کمک کند.

رضایتی با بیان اینکه عرصه امروز در شرایط شیوع کرونا، عرصه فضای مجازی است، افزود: فعالیت در بستر فضای مجازی با توجه به در خانه ماندن مردم و نسل جوان در ایام شیوع کرونا می تواند روحیه معنوی مردم را افزایش دهد و می‌طلبد دستگاه های فرهنگی حضور بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

وی یادآور شد: واقعیت این است که باید از ظرفیت مساجد با اعمال نکات بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای توسعه و ترویج  فرهنگ نماز استفاده کرد و حضور در عرصه فضای مجازی با توجه به اینکه که اجتماعات در مساجد در ایام شیوع کرونا تشکیل نمی شود، بهترین فرصت در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز  است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با بیان اینکه اگر فضای معنوی جامعه تقویت شود به طور قطع شکست کرونا قطعی است، گفت: مسایل معنوی موجب تقویت سلامتی افراد جامعه می شود که انشا الله با شکست کرونا مجددا به فضای قبل از کرونا برگردیم و بتوانیم ارزش های معنوی را در جامعه تعمیق دهیم.

 

رضایتی خاطرنشان کرد: روحانیونی که در ادارات در راستای اقامه نماز  قرارداد دارند و در راستای ترویج فرهنگ نماز و مسائل معنوی فعالیت می کنند مورد حمایت قرار می گیرند و  این عزیزان باید تلاش کنند در فضای مجازی حضوری تبلیغی در راستای ترویج فرهنگ نماز داشته باشند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه سجاده اقامه نماز فضای مجازی ایام شیوع کرونا اقامه نماز استان ترویج فرهنگ نماز فضای مجازی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم) وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)