Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:54:45 GMT

ناوگان اتوبوسرانی به زودی راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۸۱۵

ناوگان اتوبوسرانی به زودی راه اندازی می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری پیرامون بازگشایی روز بازار‌ها و تشکیل آن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: در جلسه‌ای که با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری داشتیم پیشنهاداتی ارائه شد، اما در کل تصمیمی برای بازگشایی روز بازار‌ها در قم گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری قم به بیان شرایط این بازگشایی اشاره کرد و افزود: با در نظر گرفتن شرایطی همچون پراکندگی جغرافیایی، محدود کردن، تفکیک مشاغل پرخطر و کم ریسک، تعداد روز‌ها و تعداد شرکت‌کنندگان می‌توانند این روز بازار‌ها اقدام به فعالیت کنند.

او تصریح کرد: پیشنهاد شد روز بازاری که با ۸۰۰ نفر تشکیل می‌شده و اقدام به فعالیت می‌کرده با ۲۰۰ نفر تشکیل شود و یا برای مشاغل با ریسک پایین و کم‌خطر کارت صادر کنیم و به مشاغل پرخطرتر این کارت را ندهیم.

سامع با بیان اینکه در این طرح به مشاغل پرخطری مثل کهنه‌فروشان، فروشندگان غذای فله‌ای و یا پرنده فروشان کارت نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: به‌طور کلی فعالیت مشاغلی که جزو مشاغل پرخطر به‌حساب می‌آیند با مسائل بهداشتی منطبق نبوده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: با توزیع این کارت، روز بازار‌ها در نقاطی که دید شهری ندارد و وسیع هستند مثل جمعه‌بازار ظهور که در خیابان ظهور واقع شده تشکیل خواهند شد که در این صورت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت اتوماتیک رعایت خواهد شد.

سامع با بیان انواع روز بازار‌ها گفت: برخی از روز بازارها، روز بازار‌های روز هستند که در سطح شهر بیش از ۲۰ فروشگاه از سوی سازمان میادین به‌صورت روز بازار در حال فعالیت‌اند، همچنین فروشگاه‌های بخش خصوصی مثل جانبازان یک مدل دیگر از روز بازار‌های فعال در سطح شهر هستند.

او ادامه داد: روز بازار موقت ریحان یکی دیگر از انواع روز بازار‌ها بوده که این مراکز بدون ساخت و ساز و دریافت مجوز از شهرداری اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از ساماندهی روز بازار‌های ریحان در سطح شهر خبر داد و گفت: این روز بازار‌ها از شانزده مورد به یازده مورد رسیده‌اند.

سامع با تأکید بر برخورد با تخلفات روز بازار‌های موقت ریحان ابراز کرد: جلساتی با نیروی انتظامی و اداره بهداشت داشتیم مبنی بر اینکه در صورت تخلف از سوی این روز بازارها، با آن‌ها برخورد جدی شود، همچنین برای این بازار‌ها ورودی گذاشته‌ایم، اما نفس این بازار‌ها این بوده که صبح تشکیل و عصر برچیده شود.

او محدودسازی، استانداردسازی و ارتقای کیفیت این روز بازار‌ها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این زمین‌ها متعلق به شهرداری نبوده و استانداردسازی این اماکن به‌صورت دائم انجام می‌شود و سعی در افزایش کیفیت روز بازار‌ها داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در پایان پیرامون راه‌اندازی ناوگان اتوبوس رانی گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که با رعایت مسائل بهداشتی اقدام به راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی کند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم راه اندازی اتوبوسرانی بیماری کرونا معاون خدمات شهری شهرداری قم روز بازار روز بازار روز بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی