Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات یمن از تداوم حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ هواپیماهای جنگنده ائتلاف سعودی منطقه قانیه در شمال شرق استان البیضاء در مرکز یمن را در چهار نوبت بمباران کردند.
ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه منطقه «مجزر» در استان مأرب را سه بار مورد حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه خبری المسیره، همچنین مزدوران ائتلاف سعودی منطقه «الجاح» در استان الحدیده را با 4 موشک کاتیوشا و تعدادی خمپاره مورد حمله قرار دادند.

شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را به نقض صلح متهم کرد
رئیس شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را به عدم پیروی از معاهده صلح و حمله به نیروهای این شورا متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، «آیداروس قاسم الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب یمن روز دوشنبه دولت مستعفی این کشور را متهم کرد که از معاهده صلح پیروی نکرده و علیه نیروهای این شورا دست به حمله می زند.
این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، درگیری میان نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در شرق شهر «زینجیبار» - مرکز استان ابیان در جنوب غرب یمن- به وقوع پیوست.
یک مقام ارتش یمن می گوید که نیروهای مسلح یمنی کوشیدند تا با عبور از خط ارتباطی، بر شهر مذکور مسلط شوند.
الزبیدی در یک بیانیه اعلام کرد: «امروزه ما شاهد تشدید یک پویش نظامی هستیم که ما را به جنگهای فاتحانه گذشته علیه جنوب در سال 1994 و 2015 برمی گرداند».
الزبیدی همچنین خواستار دفاع از جنوب یمن در برابر یک تهاجم شد و افزود که «ما از خواست و آرزوهای مردم در جنوب [یمن] و همچنین انتخاب آنها برای استقلال، اعاده و ایجاد یک کشور مدرن، متحد و کاملاً مستقل دفاع می کنیم».
گفتنی است که دولت مستعفی یمن به رهبری «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب نوامبر 2019 در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی یک معاهده صلح امضا کردند.
اما شورای انتقالی جنوب که در سال 2017 تشکیل شده از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است؛ کشوری عربی که بخشی از ائتلاف تحت رهبری سعودیها برای اجرای حمله هایی هوایی علیه نیروهای حوثی در یمن است.

آغاز درگیری میان شورای انتقالی جنوب با نیروهای منصور هادی
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ خبرنگار این شبکه از آغاز درگیری بین نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن با نیروهای منصور هادی (رئیس جمهور دولت مستعفی یمن) در شرق استان ابین در جنوب یمن خبر داد.

سرنوشت نامعلوم جنوب یمن
جنوب یمن در سایه درگیری‌های شبه نظامیان مزدور با یکدیگر و خطر ناشی از شیوع بیماری کرونا به سمت سرنوشت نامعلومی پیش می‌رود.
شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: جنوب یمن در سایه درگیری‌های شبه نظامیان مزدور با یکدیگر و خطر ناشی از شیوع بیماری کرونا به سمت سرنوشت نامعلومی پیش می‌رود.
عوامل رژیم‌های اشغالگر سعودی و اماراتی در جنوب یمن درگیری‌های نظامی خود را آغاز کردند. هر گروهی از این شبه نظامیان تلاش می‌کنند دیگری را از صحنه میدانی و سیاسی حذف کنند.
به رغم اینکه خشونت بین آن‌ها پس از امضای توافقنامه محدود کردن درگیری‌ها زیر چتر عربستان سعودی یا همان توافقنامه ریاض کاهش یافته بود، اما بار دیگر این درگیری‌ها از سر گرفته شده است. پس از اعزام نیرو‌های وابسته به گروه‌های شبه نظامی مختلف به جنوب یمن، منابع وابسته به دولت مزدوران سعودی (دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) از ریاض آغاز عملیات نظامی جدیدی به نام «فجر جدید» را اعلام کردند. این عملیات نظامی با هدف تسلط بر شهر عدن و گرفتن این شهر از شورای انتقالی جنوب یمن - که وابسته به امارات است - به اجرا درآمده است. این شورا قبلا حکومت خودمختار خود را در شهر عدن اعلام کرده بود.
عبدوس قاسم الزبیدی فرمانده و رئیس این شورا از ابوظبی در اظهاراتی مطبوعاتی از هواداران و نیرو‌های خود خواست به میدان‌های نبرد بازگردند.
 ناظران بر این باورند که درگیری‌های مسلحانه مزدوران متجاوز بین یکدیگر در ساعت‌های آینده افزایش خواهد یافت. این حوادث ثابت می‌کند که اهداف واقعی کشور‌های متجاوز بر اساس طولانی‌تر کردن مدت درگیری‌ها و بحران‌ها برنامه ریزی شده است؛ به ویژه اینکه این درگیری‌ها جان شهروندان جنوب یمن را به خطر انداخته است. این در حالی است که جنوب یمن در معرض فاجعه زیست محیطی بزرگی نیز قرار دارد، زیرا بیماری کرونا میان اهالی جنوب یمن به طور گسترده در حال انتشار است. از سوی دیگر سکوت مرگباری کشور‌های جهان را فرا گرفته است.

فقط انصار الله قادر است حاکمیت یمن را بازگرداند
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت «مشروعیت هادی» تنها عنوانی برای شبه نظامیان متخاصم و دلالان جنگ است.
البخیتی افزود نیروهای انصارالله، تنها هسته محکمی هستند که نیروهای ملی می توانند به دور آن جمع شوند تا حاکمیت یمن را بازگردانند.

سازمان ملل: جنگ، یمن را از 2 دهه توسعه محروم کرد
برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) دوشنبه شب در توئیتی نوشت: یمن به دلیل جنگ مداوم، 21 سال توسعه را از دست داده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در ادامه این توییت آمده است: این جنگ علاوه بر آن که یمن را از توسعه محروم کرده، پیامدهای فاجعه‌باری در خصوص شیوع ویروس واگیردار مانند کرونا برجای گذاشته است.
این سازمان بین‌المللی تصریح کرد: باید برای تهیه نیازهای فوری مانند کسب درآمد به منظور خرید مواد غذایی و مواد بهداشتی [شهروندان یمنی] تلاش کرد تا بتوان آنها را برای مقابله با این بیماری توانمندتر کرد.
براساس گزارش وزارت بهداشت دولت مستعفی یمن، تاکنون 56 نفر در مناطق تحت اشغال این دولت به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 9 نفر جان باخته و یک نفر نیز بهبود یافته است.
در مناطق تحت کنترل جنبش انصارالله، 2 تن تاکنون به ویروس مبتلا شده‌اند که یک تن جان خود را از دست داده است.
به خاطر زیرساخت‌های ضعیف سیستم درمانی یمن سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در این کشور هشدار داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن شبکه تلویزیونی ائتلاف سعودی شبه نظامیان جنوب یمن منصور هادی درگیری ها شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال

قطعی شدن ادامه طرح نیمه‌تمام مونوریل و حرف و حدیث‌های مطرح شده در خصوص شروع یا حذف خط دوم قطار شهری قم مهم‌ترین محور صحبت‌های امروز اعضای شورای اسلامی شهر قم با اصحاب رسانه بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در حالی روز چهارشنبه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد که طی آن رییس شورای اسلامی شهر قم از قطعی شدن ادامه اجرای طرح مونوریل قم خبر داد.

در خلال این نشست رسانه‌ای، محسن محرری رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت سیزدهم در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و تاکید کرد که عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

اراده دولت بر تکمیل مونوریل است

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

محرری گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول ۶.۸ کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رییس جمهوری به قم آغاز شود.

مونوریل جایگزین خط دوم مترو قم

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت در مصوبه اخیر خود به‌صراحت بیان کرده که برای دو خط موازی اعتبار جداگانه اختصاص نخواهد داد و با این وضعیت خط دوم متروی قم حذف خواهد شد و مونوریل جایگزین آن می‌شود.

مجید اخوان با بیان اینکه مونوریل برخلاف مترو هیچ‌کدام از خیابان‌های اصلی قم را پوشش ترافیکی نمی‌دهد، ادامه داد: شورای شهر قم حاضر نیست به‌خاطر تکمیل مونوریل، خط دوم مترو را از دست بدهد.

وی اظهار کرد: اگر مونوریل از پردیسان آغاز و به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتهی می‌شد دارای توجیه فنی، ترافیکی و اقتصادی بود؛ اما آغاز آن از محل پارک‌سوار شمالی و ابهام در نحوه ادامه آن از بستر رودخانه قم، جذابیت ترافیکی ندارد.

ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه ترافیکی دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت از ابتدای تصویب مونوریل اراضی ۷۴ هکتاری را در پردیسان به‌عنوان پشتوانه اجرای این طرح تصویب کرده تا هزینه چندانی بر بودجه عمومی شهرداری در تکمیل آن، تحمیل نشود.

سید محمدحسین دهناد با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه‌پذیر است، گفت: طبق قوانین علمی در کنار این مسیر می‌توان جذابیت سفر را با صدور پروانه‌های مختلف برای کاربری متعدد ایجاد کرد که قدم اول در این مسیر می‌تواند احداث پاکسوار و اتصال آن به خطوط مترو و تاکسیرانی بر اساس حمل نقل انبوه بر، باشد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل می‌تواند زمینه‌های جذابیت و رونق مسافرپذیری آن را افزایش دهد، گفت: ادامه این طرح تا پردیسان و در نهایت تا فرودگاه قم از سناریو‌هایی است که قابلیت اجرا دارد و مونوریل را به یک شبکه انبوه بر و باصرفه تبدیل می‌کند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس