Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@00:25:18 GMT

پذیرایی در مراسمات احیای مساجد یزد ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۹۲۰

پذیرایی در مراسمات احیای مساجد یزد ممنوع

حجت‌الاسلام علی کارگر با تاکید بر اینکه پذیرایی در مراسمات احیای مساجد یزد ممنوع است، گفت: مساجد یزد برای مراسم احیا دو ساعت باز خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی کارگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص برگزاری مراسم احیا در مساجد استان یزد، گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مساجد برای برگزاری مراسم احیا به مدت دو ساعت باز خواهند بود تا مردم بتوانند از معنویات این سه شب بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه حضور در مساجد باید با ماسک و دستکش باشد اضافه کرد: رعایت نکات بهداشتی در طول سه شب احیا بسیار مهم است که خدایی نکرده در این ایام با مشکلی روبه‌رو نشود.

وی با بیان اینکه در مراسمات احیا در مساجد یزد هرگونه پذیرایی ممنوع است اذعان داشت: شهروندان برای انجام اعمال دینی مثل نماز و دعا، با خود مُهر و کتاب‌های قرآن و ادعیه به همراه داشته باشند.

کارگر با اشاره به اینکه فاصله در زمان برگزاری مراسمات احیا در مساجد یزد باید رعایت شود افزود: مساجدی که دارای فضای روباز هستند تاکید است که در این قسمت مراسمات را برگزار کنند و مساجدی هم فاقد فضای روباز هستند، با رعایت نکات بهداشتی مراسم احیا را با جمعیت کمتر نسبت به دیگر مساجد برگزار کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در خصوص برگزاری نماز جماعت در مساجد استان، گفت: تاکنون دستورالعملی مبنی بر برگزاری نماز جماعت در مساجد ابلاغ نشده و بازگشایی مساجد فقط برای سه روز احیا است.

وی با بیان اینکه مراسمات احیا از ساعت 12 شب الی 2 بامداد خواهد بود اظهار داشت: تذکرات لازم را به هیات امنای مساجد داده‌ایم که نکات بهداشتی در طول این سه شب به خوبی رعایت شود.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: مراسم احیا مساجد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی بد: فرانسوی‌ها روی اعصاب دورتموندی‌ها (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بازی برگشت نیمه نهایی بین تیم‌های پاری سن ژرمن و دورتموند هیجان زیادی داشته و حتی قبل از شروع بازی هم اتفاقات عجیبی رقم خورد. طرفداران افراطی پی‌اس‌جی قبل از بازی یک برنامه هماهنگ شده را اجرا کردند که اتکایش برای طرفداران دورتموند ناخوشایند بود.

قبل از شروع، هواداران پاریسی طرفداران تیم آلمانی را مخاطب قرار دادند و قطعا آن‌ها اکنون عصبانی هستند. هواداران پاری سن یک بنر بزرگ را به نمایش گذاشتند که مانند عکس تیمی‌ بازیکنان روی سکوت نقش بست.

قبل از نمایش این بنر، اول آن‌ها یک بنر بزرگ دورتموند را در بخش جنوبی ورزشگاه به نمایش گذاشتند که آن را به دیوار زرد معروف این باشگاه در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک تشبیه کردند.

سپس بنر بزرگی که بازیکنان پی‌اس‌جی را نشان می‌داد از دل این بنر خارج شد که به نشانه شکستن دیوار زرد در این بازی بود. این یک تحریک ناخوشایند از طرف هواداران پی‌اس‌جی بود.

همچنین چند بخش این بنر سپس توسط چند نفر از اولتراهای فرانسوی شکافته شد تا آن‌ها با مواد آتش‌زا از دل آن بیرون آمده و این پیام را اعلام کنند که امشب قصد به آتش کشیدن حریف خود را دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در ارومیه
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • پذیرایی بد: فرانسوی‌ها روی اعصاب دورتموندی‌ها (عکس)
  • برگزاری مراسم «سه شنبه های شهدایی» در ایلام
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران