Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب و دقت در بهداشت خرید مواد غذایی گفت: خرید مواد غذایی فله نظیر لبنیات، رب، خیارشور و ... به دلیل مشخص نبودن شرایط تولید و نحوه آماده سازی و احتمال وجود آلودگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدرضا جلیلوند اظهار داشت: با توجه به تماس بسته بندی موادغذایی خریداری شده از فروشگاه با دست افراد مختلف و قرار دادن آن در محل‌هایی نظیر کف مغازه که ممکن است، منشا آلودگی با ویروس باشد، بهتر است بسته‌های مواد غذایی قبل از قرار دادن در قفسه‌ها و یخچال و هنگام ورود به منزل ضد عفونی شوند.

او در خصوص پیشگیری از آلوده شدن نان، عنوان کرد: با توجه به دمای تنور نانوایی‌ها و این که ویروس کرونا نسبت به حرارت حساس است، امکان آلودگی در نان ضعیف است و به منظور پیشگیری از آلوده شدن آن پس از خروج از تنور بهتر است نکات بهداشتی به منظور انتقال درست و بهداشتی نان از سکوی نانوایی و در تماس قرار نگرفتن نان با موادغذایی با سطوح آلوده رعایت شود.

او نسبت به مصرف گوشت‌های نیم پز هشدار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که در برخی روش‌ها درجه حرارت در عمق گوشت ممکن است به میزان لازم برای از بین بردن کرونا ویروس و دیگر عوامل بیماری زا نرسد، در شرایط فعلی بهتر است از مصرف غذا‌های کبابی و گریل شده اجتناب کرده و از غذا‌های آب پز و بخارپز استفاده شود.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کویید 19 علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟