Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@23:50:22 GMT

بررسی ریشه‌های زندگی با نقشه برداری سه بعدی از اتم‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۸۴۶

بررسی ریشه‌های زندگی با نقشه برداری سه بعدی از اتم‌ها

دانشمندان با استفاده از فناوری‌های نوین توانسته‌اند رازهای پنهان در شهاب سنگی باستانی را رمزگشایی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشمندان با مطالعه شهاب 4.5 میلیارد ساله در صدد هستند تا نحوه شکل‌گیری جهان را کشف کنند. آن‌ها با استفاده از فناوری نقشه برداری سه بعدی از این شهاب سنگ نوعی مایع بسیار قدیمی را مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظریه‌های مختلفی در مورد نوع شکل گیری منظومه شمسی وجود دارد. اما تا کنون هیچ دانشمندی در جهان نتوانسته ادعاهای خود درباره نحوه به وجود آمدن حیات و سیاره‌ها در این منظومه کهکشان راه شیری را ثابت کند. جدیدترین تحقیقات که با کمک فناوری نقشه برداری سه بعدی صورت گرفته ابعاد جدیدی از مواد اولیه شک دهنده جهان را آشکار کرده است.

عکس‌های سه بعدی از اتم‌های شهاب سنگ 4.5 میلیارد ساله نشان می‌دهد نوعی مایع میان ذرات شکل دهنده این شی آسمانی وجود دارد. پس از بررسی دقیق‌تر مشخص شد این مایع اسید امینه است و احتمالا از اولین موادی بوده که در شکل گیری کیهان نقش داشته است.

این ماده در دمای اتاق در حالت مایع قرار می‌گیرد ولی نسبت به تغییر دما حسایت داشته و در شرایط مختلف وضعیت خود را تغییر می‌دهد. یعنی اسید آمینه موجود در بین بافت‌های اتمی شهاب سنگ قدیمی با تغییر حالت در شرایط مختلف و هماهنگ سازی خود با آن به دنبال حفظ ماهیت‌اش است.

اگرچه دانشمندان از مدت‌ها قبل می‌دانستند آب از میلیاردها سال قبل در منظومه شمسی وجود داشته ولی هرگز با ماهیت این مواد مایع آشنایی نداشتند. در سال‌های اخیر کاوشگرهای پیشرفته و ماهواره‌های قدرتمند تصاویری از نقاط ناشناخته منظمومه شمسی را به ایستگاه‌های فضایی مخابره کرده‌اند که علاوه برای معرفی نقاطی جدید در کیهان نشانه‌هایی از وجود آب در سایر سیاره‌ها را نیز نمایان ساخته است.

سازمان‌های فضایی کشورهای مختلف سال‌ها است با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال شواهدی از حیات در منظومه شمسی و حتی سایر منظومه‌های موجود در کهکشان راه شیری هستند. دانشمندان امیدوارند با نتایج بدست آمده از نقشه برداری سه بعدی علاوه بر شناخت مواد تشکیل دهنده جهان بتوانند احتمال وجود موجودات زنده در سیاره‌های دیگر را نیز بررسی کنند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: شهاب سنگ رمزگشایی نقشه برداری سه بعدی نقشه برداری سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته

کاربری توئیتری به نام فرزین در این باره نوشت: به علت اینکه شهاب حسینی باید به آمریکا می‌رفت و عجله داشت، ابتدا تمام سکانس‌های مربوط به شهاب حسینی ضبط شد! ضمن اینکه او برای بازی در این سریال ۵ میلیارد تومان دریافت کرد.

منبع: برترین‌ها

tags # شهاب حسینی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است