Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سورنا ستاری سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت با همراهی عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس و مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن بازدید از مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی، در جریان روند اقدامات، فعالیت‌ها و توانمندی‌های این مراکز قرار گرفت.

ستاری ضمن اعلام حمایت کامل از پروژه‌های دانش‌بنیان، از برنامه‌ریزی برای توسعه اقدامات پژوهشی و فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی مراکز رشد و دانش‌بنیان در استان فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری که صبح سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به شیراز سفرکرده است، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی این شهر، از مرکز رشد زیست‌فناوری دانشکده داروسازی شیراز بازدید کرد و در جریان روند تولید کیت تشخیصی کروناویروس قرار گرفت.

کیت تشخیصی کروناویروس پس از طی مراحل تحقیقاتی، مجوز تولید را دریافت کرده و آماده تولید انبوه است و اکنون ۵۰ هزار عدد از این محصول در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

بازدید از واحد تولید داروهای نوترکیب و بخش خالص‌سازی داروها، دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بود.

دستگاه FPLC مستقر در این واحد که به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و برای نخستین بار در ایران تست و راه‌اندازی شده است، موجب جداسازی و خالص‌سازی مواد دارویی با استفاده از ستون‌های کروماتوگرافی می‌شود.

این محصول با تلاش دانشجویان مهندسی و پزشکی دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز تولیدشده است.

دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بازدید از خط تولید فیلتر نانو برای ماسک‌های حفاظتی بود که به‌تازگی توسط یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است.

این پروژه که موفق به کسب مجوز از سازمان انرژی اتمی شده است، تولید روزانه خود را به کارخانه‌های تولید ماسک عرضه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت همیشگی مجموعه دانشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات بومی محصولات در استان، گفت: با آغاز اپیدمی کروناویروس، این چرخه شتاب بیشتری گرفت و موفق شدیم تا نیاز استان را به اقلام حفاظتی، با حمایت از پروژه‌های تولیدی، برطرف کنیم.

مهرزاد لطفی این اقدام را یکی از بسترهای کاهش چرخه‌های انتقال بیماری در استان برشمرد و ادامه داد: پروژه تولید فیلتر نانو برای ماسک نیز که با ضریب ۹۹ درصد مانع نفوذ می‌شود، ازجمله اقداماتی بوده که باهدف تأمین حداکثری سلامت کارکنان بهداشتی درمانی انجام می‌شود.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین از خط تولید محلول ضدعفونی که از ابتدای شیوع کروناویروس در دانشکده داروسازی راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.

در این پروژه روزانه ۳۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی با تلاش اساتید دانشکده داروسازی تولید و وارد مراحل عرضه در استان می‌شود.

مرکز رشد زیست‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان قطب بیوتکنولوژی کشور دارای ۳۰۰ متر اتاق تمیز(کلین روم) و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های مختلف دارویی و زیست‌فناوری است.  

کد خبر 510985 برچسب‌ها استان‌ فارس دانش بنیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون علمی و فناوری رئیس شرکت های دانش بنیان دانشکده داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی