Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممکن است یک روش جدید برای مطالعه اتم‌ها، اطلاعات بیشتری راجع به چگونگی آغاز حیات در زمین فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، محققان از روش "نقشه‌برداری ۳بعدی اتم"(به‌ طور خاص، برش‌نگاری کاوش اتم) استفاده کردند تا دریابند که قدیمی‌ترین مایعات مولکولی منظومه شمسی، توانسته‌اند از توسعه آمینواسیدها و در نهایت "حیات"، پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم تحقیقاتی، مولکول‌های موجود در مرزهای ذرات مگنتیت در یک شهاب‌ سنگ ۴.۵ میلیارد ساله را مورد مطالعه قرار دادند تا نشانه‌های مایعاتی که مگنتیت‌ها در آنجا شکل گرفته‌اند را پیدا کنند که ظاهرا این مایعات قلیایی و دارای سدیم بودند.

درحالی‌که محققان از مدتها قبل می‌دانستند که در اوایل منظومه شمسی آب وجود داشت، این برای اولین بار است که شواهدی، به طور مستقیم ویژگی‌های شیمیایی و اسیدیته این آب را نشان می‌دهد. این ویژگی تا حدودی به لطف ماهیت نمونه شهاب‌سنگ امکان‌پذیر است.

این مطالعه می‌تواند برای آینده کاوش‌های فضایی هم مفید باشد. محققان امیدوارند روش‌هایی را برای مطالعه نمونه‌های فرازمینی کشف کنند. نمونه‌هایی که چه از سیارک‌ها باشند و چه از مریخ.

در نتیجه، سازمان‌های فضایی مجبور نخواهند بود برای گردآوری اطلاعات بیشتر،‌ ماموریت‌های فضایی غیرضروری انجام دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/0033RJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین