Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز از بروکسل، این آژانس تاکید کرد که با وجود تعلیق پروازهای بین المللی، این نهاد در ماه مارس (اسفند ۹۸) حدود نیمی از رقم ثبت شده پناهجویی در ماه فوریه (بهمن ۹۸) را به ثبت رساند.

همچنین شمار سفرهای غیرقانونی پناهجویان به اروپا نیز از ماه فوریه تا مارس، نصف شده است.

این نهاد که در کشور مالت دایر است، تاکید کرد که شیوع کرونا در خاورمیانه و آفریقای شمالی می تواند به طور بالقوه باعث کمبود مواد غذایی، برهم خوردن ثبات و امنیت و تقویت گروه های تروریستی همچون داعش شود که این مسائل نیز به افزایش پناهجویان در میان مدت می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاد مزبور افزود: کشورهای اصلی مبدا متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا از آسیب پذیری متوسط تا زیاد دربرابر خطرات (ازجمله عفونت ها) برخوردارند و از فقدان توان چیرگی بر مشکل رنج می برند. بعلاوه، خطر تاثیرات بی ثبات کننده ناشی از شیوع بیماری کووید – ۱۹ از ظرفیت اثرگذاری بر روند پناهجویی در آینده برخوردار است.

پس از ورود بیش از یک میلیون پناهجو به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵میلادی، این نهاد مهاجران را هدف سختگیری هایی قرار داد و با کمک به ترکیه و لیبی از این دو کشور خواست مسیرهای اصلی مورد استفاده مهاجران را مسدود کنند.

براساس آمار سازمان ملل، کمتر از ۱۲۳ هزار نفر سال گذشته از این مسیرها برای رساندن خود به اتحادیه اروپا استفاده کردند و این رقم در سال جاری ۲۲ هزار مورد بوده است.

براساس اعلام برخی کشورهای اتحادیه اروپا در حاشیه دریای مدیترانه، بحران کرونا پذیرش مهاجران نجات یافته از دریا را دشوارتر می کند.

دیدبان حقوق بشر شورای اروپا هفته گذشته در نامه ای به مالت اعلام کرد که این کشور ملزم به قبول مهاجران نجات یافته به رغم شیوع کروناست.

«دونجا میجاتوویچ» مقام ارشد مهاجرتی شورای اروپا در این نامه نوشت: به چالشی که عبور از دریا و مهاجران برای مالت ایجاد کرده اند، کاملا واقفم، چالشی که از زمان شایع شدن بیماری کووید – ۱۹ افزایش یافته است.

وی افزود: با این همه، این چالش نمی تواند منکر تعهدات روشن به نجات جان انسان ها در دریا و تضمین رساندن امن و بی درنگ آنها به سواحل شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتحادیه اروپا پناهندگی شیوع کرونا پارسی خبر اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از این نهاد به عنوان یک نهاد اثرگذار یاد کرد و گفت: پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود.

حسین کمالی ۱۶ اردیبهشت در آیین تجلیل از فرهنگیان بخش کجور که در تالار روستای خوشل برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این مراسم نشانه احترام به مقام معلمان است، اظهار کرد: هرسال که می‌گذرد درک مردم نسبت به مقام معلم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه محرومیت شایسته بخش کجور نیست، افزود: این منطقه محل پرورش نخبگان و شخصیت‌های بزرگی بوده است که در حال حاضر در سطح ملی دارای مسئولیت‌های بالایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از این نهاد به عنوان یک نهاد اثرگذار یاد کرد و گفت: پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود.

کمالی خطاب به معلمان بخش کجور که در دوردست خدمت می‌کنند، گفت: معلمی سختی‌هایی را به همراه دارد و شما که در دوردست خدمت می‌کنید سختی‌های شما بیشتر است.

وی با تاکید بر قدردانی ازجایگاه معلمان افزود: برای داشتن جامعه سالم و صالح باید آموزش و پرورش را به عنوان محل تربیت انسان بدانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها صرف می‌شود اگر از ابتدا در آموزش و پرورش هزینه شود جلوی بسیاری از مشکلات اجتماعی گرفته خواهد شد.

کمالی آموزش و پرورش را نقطه شروع آرامش فرزندان دانست و یادآور شد: دانش آموزان امانات مردم در نزد ما هستند و باید با تمام وجود در خدمت فرزندان این مرز و بوم باشیم.

وی معلمی در مناطق دوردست و دور از خانه را به نوعی جهاد فرهنگی دانست و ادامه داد: شما افسران جبهه فرهنگی هستید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد