Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:35:12 GMT

رویه صادرات از مناطق آزاد باید تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۰۳۵۴

رویه صادرات از مناطق آزاد باید تسهیل شود

نماینده تجار و بازرگانان منطقه آزاد قشم گفت: روان‌سازی رویه صادرات کالاهای تولیدی در مناطق آزاد و تسریع در ترانزیت کالاها مولفه‌ای اساسی در تحقق جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عبدالله اسلامی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک ایران قشم اظهار داشت: تسهیلگری امور و روان‌سازی فعالیت‌های تجار و بازرگانان توام با مردم‌مداری، تکریم ارباب رجوع و قانون‌گرایی از شاخصه‌های بارز گمرک ایران قشم در بازه زمانی هفت ساله اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره جدید مدیریتی نیز انتظار است از مجرای همراهی،  همکاری و تعامل سازنده و موثر گمرک با بازرگانان جزیره روان‌سازی امور و تسهیلگری امور بیش از پیش تقویت شود.

نماینده تجار و بازرگانان قشم تصریح کرد: تسهیل رویه‌های گمرکی و ترخیص کالاها با حداقل زمان از مهمترین انتظارات جامعه بازرگانان قشم از گمرک به شمار می‌رود.

اسلامی ادامه داد: روان‌سازی رویه صادرات کالاهای تولیدی در مناطق آزاد و تسریع در ترانزیت کالا از این مناطق به خارج از کشور، سرزمین اصلی و دیگر مناطق آزاد کشور مولفه‌ای اساسی در تحقق جهش تولید است.

وی اضافه کرد: فراهم نمودن امکانات لازم برای ایجاد صاردات بانکرینگ به منظور صادرات فرآورده‌های نفتی از اسکله سلخ و جذب نیرو کار بومی از خدمات شایسته تقدیر گمرک ایران در جزیره قشم محسوب می‌شود.

نماینده تجار و بازرگانان قشم خاطرنشان کرد: بکارگیری نیروهای مجرب در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد قشم و تکریم مسافران در تقویت صنعت توریسم جزیره بسیار حائز اهمیت است.

اسلامی بیان کرد: گشایش و شروع به‌ کار گمرک درگهان جهت خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران پس از سالیان طولانی که عملا تعطیل شده بود بیانگر وجود نگاهی کلان در حوزه مدیریتی گمرک و آینده‌ای روشن می‌باشد.

گفتنی است، طی این آیین «علیرضا قنبری‌باغستانی» به عنوان مدیرکل جدید گمرک شهرستان قشم منصوب و از خدمات «حسین سعیدی» تجلیل شد.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات مناطق آزاد قشم گمرک تجار و بازرگانان مناطق آزاد روان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی