Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ محققان شیرازی تاکنون ۱۵ مدل واکسن ویروس کرونا را ساخته اند که در مرحله آزمایشگاه است. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از پایگاه خبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ‌نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد و در این جلسه استادان و پژوهشگران دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی گزارشی از طرح‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه مبارزه با کرونا ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادگران، رئیس دانشگاه با اشاره به روند تولید واکسن ویروس کرونا در این دانشگاه گفت: محققان شیرازی تاکنون 15 مدل واکسن  ویروس کرونا را ساخته اند که در مرحله آزمایشگاه است.

اسکندری استاد دانشگاه شیراز هم گفت: این واکسن‌ با استفاده از دانش فنی روز دنیا و با کمترین قیمت ساخته شده است.

وی افزود: تا کنون حدود 4 هزار نمونه از ویروس کووید 19 در این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و امید است در آینده نزدیک مرحله نهایی این واکسن‌ها به مرحله بالینی رسانده شود.

لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی فارس هم گفت: استان فارس با 9 آزمایشگاه بزرگ، روزانه یک پنجم تست‌های کرونای کشور را انجام می‌دهد و در حوزه خدمات درمانی نیز جز استان‌های برتر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این نشست گفت: تا کنون هیچ واکسنی در کشور تولید نشده و هر واکسنی که استفاده می‌شود مهندسی معکوس نمونه خارجی است.

ستاری افزود: ساخت واکسن توسط محققان دانشگاه شیراز، گامی در راه توسعه است.

وی گفت: امروز دانشگاه‌های ما تعامل خوبی با صنعت برقرار کرده اند و شرکت‌های دانش بنیان نیز توانسته اند گام‌های بزرگی برای طرح‌های تحقیق و پژوهشی برداند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: بخش خصوصی به جای سرمایه گذاری بر روی بازار طلا و سکه، باید باید روی جوانان سرمایه گذاری کند.

ستاری با اشاره به محدودیت بوجه دولت گفت: محصول فکر نخبگان شرکت‌های دانش بنیان، با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ثمر می‌رسد.

وی افزود: ساخت کیت‌های تشخیص کرونا توسط چند جوانان نخبه شیراز، نشان دهنده توان علمی این شهر است که باید از آن‌ها به خوبی حمایت شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: سیستم اقتصاد دانش بنیان باید در کشور پایه ریزی شود تا جوانان بتوانند استعداد‌های خود را شکوفا کنند

در این نشست تفاهم‌نامه 4 جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری فارس، علوم پزشکی و دانشگاه شیراز امضا شد که قرار است کار‌های علمی و پزوهشی در بخش‌های مختلف به ویژه کرونا انجام شود.‌

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رییس جمهور ویروس کرونا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز