Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:04:15 GMT

مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۰۷۷۱

مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به صورت مجازی و در آینده‌ای نزدیک به صورت حضوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید در جلسه نشست شورای سیاستگذاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این استان، اظهار کرد: با توجه به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که تاکنون مجوزی برای برگزاری مراسم به صورت تجمعی صادر نشده، در سال جاری برنامه‌های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی و نیز پس از مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پیام دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همزمان با 25 اردیبهشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ویبنار همایش تخصصی فردوسی به همت خردسرای فردوسی در 5 و 6 خرداد ماه برگزار می‌شود.

مروارید افزود: به مناسبت بیست ‌و چهارمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به توس در تیر ماه  ۱۳۷۵ برنامه‌های بزرگداشت فردوسی، اعطای نشان عالی فرهنگی هنری فردوسی و افتتاح جلوخان و مراسم بزرگداشت در آرامگاه به همت شهرداری، دانشگاه فردوسی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، بعد از ماه مبارک رمضان و از 18 تیرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی گفت: در مراسم اعطای نشان فرهنگی و هنری فردوسی از 6 نفر از فردوسی شناسان و اساتید زبان فارسی تجلیل و نشان عالی فرهنگی هنری فردوسی به آنان اهدا می‌شود.

مروارید بیان کرد: مصاحبه با فردوسی شناسان و انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی، انتشار کلیپ‌های مرتبط با فردوسی و شب شعرهای مجازی، اکران تصاویر مفاخر و فردوسی شناسان در فضاهای شهری از جمله برنامه‌هایی است که دراین ایام برگزار می‌شود.

وبینار همایش تخصصی بزرگداشت فردوسی خرداد ماه برگزار می‌شود

در ادامه عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان نیز گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع بیماری کرونا، همچنین همزمانی روز ملی بزرگداشت فردوسی با ایام شهادت امام اول شیعیان(ع) برنامه همایش تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی 5 و 6 خرداد ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جعفر یاحقی در خصوص اساتید حاضر در این وبینار بیان کرد: 9 سخنران در این ویبنار مقالات خود را ارائه می‌دهند که 7 نفر از اساتید داخل کشور و 2 نفر از اساتید خارج از کشور سخنرانی می‌کنند، سرفرازی سردیس‌ها و تندیس‌ها عنوان سخنرانی اینجانب در ویبنار است، دکتر میرجلال الدین کزازی، «کدیور و سیاهی» دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور، «پرده‌خوانی داستان‌های شاهنامه و خاستگاه مانوی آن» دکتر بهمن نامور مطلق،  «تصویر شرارت و شقاوت در داستان‌های شاهنامه» پرفسور آنا کراسناولسکا از لهستان، «آغاز آشنایی مردم لهستان با شاهنامه» دکتر حسن آبادی از سوئد، «نگاره‌های ترجمه ترکی شاهنامه» دکتر قطب الدین صادقی، «جاودانگی فردوسی» دکتر فرزاد قایمی، «نگاهی دیگر به فرجام کار رستم» و دکتر فاطمه ماه‌وان، «فتوکلاژ در نگاره‌های شاهنامه» سخنرانان این همایش هستند.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم بعد از همایش سخنرانی‌ها در دسترس عموم قرار گیرند که همه بتوانند از این سخنرانی‌ها استفاده کنند، آدرس مجازی حضور در این ویبنار هم منتشر می‌شود که علاقمندان بتوانند در همایش شرکت کنند، نحوه برگزاری این همایش از طریق فضای مجازی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: فردوسی زبان فارسی خراسان رضوی مروارید فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ملی فردوسی برگزار می شود صورت مجازی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان سمنان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز استان سمنان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه سردار فدوی و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی مهمانان و سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

محل برگزاری این همایش بزرگ جنب اداره کل گمرک استان سمنان محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سمنان اعلام شده است.

بسیج سازندگی استان سمنان برگزار کننده این مراسم خواهد بود.

موضوع تولید و جهش تولید و تحقق شعار سال، نقش آفرینی بسیجیان در این زمینه، رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی استاندارد و… در زمره محورهای این همایش اعلام شده است.

کد خبر 6096835

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود